اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 اردیبهشت و با حضور 15 تیم داخلی و خارجی

بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان استارت می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان 22 تا 27 اردیبهشت با حضور 15 تیم داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان استارت می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد شروین‌ اسبقیان ظهر امروز در کنفرانس خبری این تور اظهار کرد: تور بین المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان نماد ورزشی استان بوده و این رقابت‌ها جایگاه ویژه‌ای برای ورزش استان بخشیده است.

مدیر اجرایی این تور گفت: برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان در سه استان شمال‌غرب کشور، در راستای تقویت و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و به خوبی امنیت منطقه را برای تیم‌های خارجی به نمایش خواهد گذاشت تا بر تبلیغات پوچ دشمنان و بدخواهان نظام پی ببرند.

وی افزود: تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان یکی از منظم‌ترین مسابقات کشور است که حتی جنگ تحمیلی و بمباران نیز در روند این مسابقات خللی وارد نکرد.

929 کیلومتر در شش مرحله

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تعداد مراحل این مسابقات را شش مرحله ذکر کرد و مجموع  مسافتی را که دوچرخه سواران طی خواهند کرد را 929 کیلومتر عنوان کرد.

وی افزود: مرحله اول ساعت 10 صبح روز جمعه 22 اردیبهشت از میدان شهرداری تبریز آغاز شده و دوچرخه‌سواران بعد از طی 141 کیلومتر در ارومیه رقابت خود را به پایان خواهند رساند.

اسبقیان اضافه کرد: مرحله دوم  23 اردیبهشت از ارومیه به شبستر به مسافت 174 کیلومتر، مرحله سوم 24 اردیبهشت از تبریز به میانه به مسافت 155 کیلومتر، مرحله چهارم 25 اردیبهشت  از قره‌چمن به اردبیل به مسافت 194 کیلومتر، مرحله پنجم26 اردیبهشت از سرعین به تبریز به مسافت 188 کیلومتر و بالاخره مرحله آخر روز 27 اردیبهشت به مسافت 76 کیلومتر در خود تبریز خواهد بود.

رقابت 21 تیم داخلی و خارجی

وی راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مسابقات را یکی از حرکت‌های مثبت برای ارتقا سطح کیفی و کمی این رقابت‌ها ذکر کرد و گفت: از سه سال پیش با ایجاد دبیرخانه دائمی، امکان مذاکره با تیم‌های مختلف جهان میسر شده که برای رقابت‌های امسال 40 تیم اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آنها، کشورهایی صاحب سبک که حرفی برای گفتن داشته باشند را انتخاب کردیم.

وی افزود: اسپانیا، اکراین، ترکیه با دو تیم، آلمان با دو تیم، جمهوری چک، استرالیا، پاراگوئه، قزاقستان، سنگاپور، اندونزی، هلند، سوریه و ازبکستان تیم‌های خارجی این مسابقات بوده و تیم‌های پتروشیمی تبریز، سورین تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، مس کرمان و تیم‌های منتخب آذربایجان‌غربی و اردبیل نیز از ایران در تور بین‌المللی حاضر خواهند بود.

اسبقیان افزود: این مسابقات به سبب حضور یک تیم حرفه‌ای، 10 تیم نیمه حرفه‌ای و هشت تیم ملی در سطح بسیار مطلوبی برگزار خواهد شد.

ویژگی بارز تور دوچرخه سواری امسال

وی گفت: رقابت‌های تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان از چند شاخص با مسابقات برگزار شده سال‌های گذشته متفاوت است.

وی افزود: برای نخستین بار مبلغ جوایز نقدی این رقابت‌ها به رقم  100 هزار دلار افزایش یافته است  که 40 درصد بیشتر از تعرفه جهانی است.

اسبقیان تصریح کرد: این رقابت‌ها برای نخستین بار با حضور مشاور خارجی تور دوچرخه‌سواری "نورمن شل مردین" از هنگ‌کنگ، داوران جهانی مارتین بروین هلندی و ژان پیر کوپونول بلژیکی، ادوارد آنتون زاسادا نماینده آنتی دوپینگ اتحادیه دوچرخه سواری UCI برگزار می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری و آمار و نتایج مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان برای نخستین بار توسط یک شرکت فرانسوی به صورت مکانیزه صورت خواهد گرفت که مسلما در ارتقا سطح این رقابت‌ها تاثیرگذار است.

اسبقیان گفت: با حمایت استاندار که رئیس ستاد برگزاری این رقابت‌ها است و همچنین مساعدت شبکه سهند این رقابت‌ها در مرحله تبریز برای نخستین بار به صورت پخش زنده تلویزیونی و برای دومین بار از بالگرد برای تصویربرداری استفاده خواهد شد.

بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی آذربایجان، 22 تا 27 اردیبهشت‌ماه جاری در شش مرحله و به مسافت 928 کیلومتر در مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و با شعار "پاک پیروز شو" برگزار می‌شود.

حضور تیم‌های اندولسیای اسپانیا، آستانه قزاقستان، ISD Lamper اوکراین، کونیا تورکو شکر اسپور ترکیه، OCBC سنگاپور، SCS آلمان، جمهوری چک، Atacama پاراگوئه، سورن ازبکستان، BAYERN آلمان، هلند، بریسا اسپور ترکیه، Colossi Miche اندونزی، PlanB استرالیا، پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد، مس کرمان، ملی ازبکستان، ملی سوریه، منتخب اردبیل و علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این دوره از رقابت قطعی شده است.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول