اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن دیابت بابل خبر داد

سهم 11درصدی دیابت در هزینه بهداشت دنیا

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن دیابت بابل گفت: 11 درصد هزینه بهداشتی کل دنیا صرف کنترل و درمان عوارض بیماری دیابت می‌شود.

سهم 11درصدی دیابت در هزینه بهداشت دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، نرگس اشکوری ظهر امروز در سمینار خودمراقبتی دیابت اظهار داشت: نخستین قدم برای کنترل و عوارض دیابت آموزش افراد دیابتی است و همه افرادی که با بیماران دیابتی در ارتباط هستند تا زمانی که با این بیماری آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند زمینه سلامت افراد دیابتی را فراهم کنند.

وی افزود: انجمن دیابت ایران شعبه بابل از سال 84 در بابل شروع به فعالیت کرد و از شروع تاسیس تاکنون سمینارهای مختلفی را در سطح شهرستان بابل برگزار کرده است.

اشکوری بیان داشت: بیماری دیابت مشکلات زیادی از جمله مشکل جانی و روانی برای بیمار ایجاد کرده و از نظر نیروی انسانی، کار، سلامت فردی، سلامت خانواده و جامعه را نیز با عوارضی مواجه می‌کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده برای دیابت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه سهم مهمی از بودجه جامعه صرف درمان ناقص و ناکارآمد دیابت می‌شود، بیان داشت: بر این اساس پیشگیری بسیار مقرون به صرفه بوده و چاره‌ای جز پیشگیری نیست.

مدیر انجمن دیابت بابل همچنین از بیماران دیابتی خواست اطلاعاتی که از بیرون در مورد بیماری کسب می‌کنند بدون مشاوره پزشک به کار نبرده چون ممکن است اطلاعات نادرست بوده و آسیب‌های جدی به بار آورد.

اشکوری خطاب به بیماران دیابتی متذکر شد: دیابت را به عنوان یک همراه در طول زندگی بپذیرند و با اعتماد به نفس و تشخیص راه درست در کنار این بیماری زندگی عادی همچون سایر افراد سالم جامعه داشته و با آموزش لازم از فعال‌ترین افراد جامعه باشند.

انتهای ‌پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول