اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‏شود.

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعدازظهر امروز در نشست با کتابداران این استان‌ اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی و جذب مخاطبان به کتاب و مطالعه، در کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌ها و اقدامات متنوعی انجام گرفته است.

وی اتصال 34 باب کتابخانه عمومی به اینترنت پرسرعت را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: راه‌اندازی دستگاه بلوتوث سنتر در تعدادی از کتابخانه‌ها در راستای بهره‌گیری از فضای تبلیغی و ترویجی در ارتقای مطالعه مفید، اجرای طرح کتاب من و استفاده از نرم افزار نمایه نشریات از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در کتابخانه‌های عمومی در راستای جذب اعضا و مراجعان است.

صادقی ادامه داد: با توجه به اهمیت مطالعه و توسعه کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، در نظر است با فراهم کردن منابع مورد نیاز مراجعان و همین‌طور فعال سازی بخش کودکان تمام کتابخانه‌ها، و فراهم کردن کتب مورد نیاز قشر کم‌سواد، زمینه بستر مطالعه اقشار مختلف را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک  نیاز و احساس دائمی و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب شوند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

صادقی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌جاری عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی بویژه در مناطق فاقد کتابخانه، ارتقای کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و فعال کردن بخش‌های کودکان، نابینا و معلولان، نشریات، پژوهشگران و تقویت فضای معنوی و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول