اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی خبر داد

پلمب 10 کافی‌نت به خاطر تخلف در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی از پلمب 10 کافی‌نت به خاطر تخلف در این استان طی امسال خبر داد.

پلمب 10 کافی‌نت به خاطر تخلف در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اللهوردی یلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:‌ این کافی‌نت‌ها تخلفات مختلفی را از جمله عدم استفاده از دوربین،‌ عدم ثبت مشخصات کاربران در دفاتر و ... انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: این مراکز با وجود تذکرات چندباره به دلیل رعایت‌نکردن نکات، از سوی پلیس فتا پلمب شد.

یلی با اشاره به اینکه طرح برخورد با تخلفات کافی نت‌ها امسال به طور جدی تداوم خواهد داشت، افزود: سال گذشته صرفا چهار کافی‌نت در استان به خاطر تخلفات پلمب شدند که این تعداد در دو ماه گذشته به 10 مورد می‌رسد.

وی بر رعایت قوانین از سوی کافی‌نت‌ها تاکید کرد و گفت:‌ این مراکز مرتبا از سوی پلیس فتا رصد و نظارت می‌شود.

رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به دستگیری یک نفر متهم و پلمب کافی‌نت وی اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فضای مجازی و همچنین نظارت و کنترل مراکز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و کاهش جرایم رایانه‌ای، کارشناسان پلیس حین بازدید تخصصی در یکی از کافی‌نت‌ها متوجه حرکات مشکوک متصدی آن شدند.

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس فتا استان پس از تحقیقات، بلافاصله اقدام به بررسی فنی سیستم‌های رایانه‌ای این کافی‌نت کردند، اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این کافی‌نت اقدام به بارگزاری و اشتراک انواع فیلترشکن برای تمام کلاینت‌های موجود و نگهداری تصاویر و فیلم‌های مبتذل و مستهجن می‌کند.

یلی اضافه کرد: بر همین اساس با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی کافی‌نت، پلمب و متهم به هویت پ دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌شمالی ضمن هشدار به تمام متصدیان کافی‌نت‌ها و مراکز خدمات‌دهنده اینترنتی تاکید کرد: استفاده از انواع فیلترشکن برابر ماده 25 قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و با استفاده‌کنندگان در مراکز عمومی به شدت برخورد خواهد شد.

وی همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد تا برای حفظ و حراست از حریم خصوصی، هرگونه ذخیره‌سازی فیلم و عکس و اطلاعات خصوصی افراد در رایانه‌های موجود در کافی‌‌نت‌ها ممنوع و در صورت تخلف، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول