اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کجور مازندران خبر داد

افزایش تعداد دهیاری‌های بخش کجور

خبرگزاری فارس: بخشدار کجور گفت: تعداد دهیاری‌های بخش کجور افزایش پیدا می‌کند.

افزایش تعداد دهیاری‌های بخش کجور

به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، سومین همایش سراسری شوراها و دهیاری‌های منطقه کجور با حضور مسئولین نوشهر، بخش کجور و شوراها و دهیاری‌های سراسر کجور در شهر پول برگزار شد.

بخشدار کجور در این مراسم گفت: اولین و مهمترین وظیفه شورا این است که بتواند در طول دوران مسئولیتش در روستا منشاء خدمات به مردم باشد و در فضایی سرشار از صلح و تفاهم به امورات روستا و مردم رسیدگی کند.

سید‌ نادر موسوی‌زاده افزود: شوراها مظهر مشارکت مردمی در روستاها هستند و شورا‌ها آمده‌اند تا در امورات به مردم کمک کنند و در کنار آنها باشند.

وی ادامه داد: نهایتا یک سال دیگر از مسئولیت شوراها باقی مانده است پس باید به گونه‌ای عمل کنند که اسیر حاشیه‌ها نشوند و بعد از پایان دوران مسئولیت حسرت فرصت‌های خدمت‌رسانی به مردم را نخورند.

بخشدار کجور با انتقاد از اینکه برخی از شوراها به تکلیف خود عمل نکردند اظهار داشت: اکثر شوراها مصوبه ندارند و همه ما نیز می‌دانیم که هیچگونه اقدامی نمی‌توان بدون مصوبه در روستا انجام داد.

وی افزود: تمام اعمال و رفتار شوراها باید بر اساس مصوبات باشد و در غیر این صورت هیچ توجیهی ندارد و بنابراین علی‌رغم تاکیداتی که در همایش‌ها داشتیم متاسفانه این مشکل همچنان باقی است.

موسوی‌زاده گفت: این همایش متفاوت از همایش‌های دیگر است و ما همه در این همایش گرد هم آمدیم تا با مشکلات روستاها و موانع بر سر راه شوراها و دهیاری‌ها آشنا شویم و از طرفی نیز به شوراها و دهیاری‌هایی که بیشترین تلاش و پیگیری امورات روستا و مردم را داشته و در کارشان مقررات و قوانین را اجرا کردند تقدیر شود.

وی بیان داشت: نظارت بر کار دهیاری‌ها وظیفه شورا است و هر نوع عملیاتی که دهیار انجام می‌دهد باید بر اساس مصوبه شورا باشد و دهیار حق ندارد خارج از مصوبات شورا کاری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه 48 بند قانونی برای انتخاب دهیار وجود دارد خاطرنشان کرد: از مجموع 68 روستا در کجور 22 روستا دارای دهیاری فعال هستند و سه دهیاری دیگر نیز به زودی به این دهیاری‌ها در بخش کجور اضافه خواهد شد.

بخشدار کجور در ادامه به مشکلات کجور پرداخت و افزود: یکی از نگرانی‌های ما در بخش کجور تغییر کاربری و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در کجور است و در این باره مکاتبات متعددی با شوراها و دهیاری‌ها داشتیم تا هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در کجور را به ما اعلام کنند تا برابر قانون برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر کمیسیون ماده 99 در روستاها به اجرا درآید همه عایدات آن به حساب شورا و دهیاری‌ها می‌رود ولی متاسفانه از این طرح استقبالی صورت نگرفت.

این مسئول گفت: روستاهای بالای 50 خانوار در کجور دارای دهیاری هستند و این مهم جز با انجام سرشماری نفوس و مسکن امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: به محض اعلام آمار خانوار سایر روستاهای بالای 50 خانوار کجور از سوی استانداری مازندران، برای انتخاب دهیار روستای مورد نظر را مطلع خواهیم ساخت.

موسوی‌زاده به مشکل سوخت در کجور اشاره کرد و افزود: دستور‌العمل‌های لازم از طریق شوراها و دهیاری‌ها به همه روستاها اعلام شد و شوراها و دهیاری‌ها از الان باید پیگیر سوخت زمستانه و همچنین سوخت گرمابه و مساجد باشند تا در فصل سرما و زمستان به مشکلی برنخوریم .

وی در ادامه به اهمیت ورزش پرداخت و اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در حفظ نسل جوان از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ورزش است و بنابراین برای این امر ایجاد و احداث خانه ورزش روستایی در کجور ضروری است.

وی گفت: با توجه به بودجه فرهنگی، دهیاری‌ها و اداره ورزش و جوانان موظف به تامین بودجه مورد نیاز خانه ورزش روستایی هستند.

بخشدار کجور بیان داشت: بخشی از وسایل مورد نیاز ورزشی را به کجور آوردیم و بنابراین روستایی که دارای شورای ورزشی فعال باشد این امکانات به آن تعلق می‌گیرد.

وی از شوراها و دهیاری‌های کجور خواست تا تخصیص وام‌های خود اشتغالی به روستاییان و حضور آنها در عرصه اجتماع و کارآفرینی را مورد توجه خود قرار دهند.

وی به برگزاری یادواره شهدا در کجور اشاره کرد و گفت: شوراها و دهیاری‌ها از اعضای کمیته یادواره شهدا هستند و طبق قانون باید در روستاها ساماندهی شود و جهت برگزاری یادواره شهدا و عدم تداخل آنها با یکدیگر با بنیاد شهید شهرستان نوشهر هماهنگ باشند.

موسوی‌زاده ادامه داد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است اما در بحث صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان در کجور بسیار ضعیف عمل شد.

وی افزود: شرط سنی برای برخورداری از مزایای این صندوق 18 سال تا 55 سال است که حداکثر این سن برای خانم‌ها 50 سال است.

وی افزود: در این طرح حق بیمه روستاییان 15 درصد بوده که از این مقدار 10 درصد را دولت پرداخت می‌کند و تنها پنج درصد را روستاییان باید بپردازند.

بخشدار کجور در پایان گفت: کشاورزان نیز برای دریافت تسهیلات حتما باید در سامانه اینترنتی مربوط به کشاورزی ثبت‌نام کنند تا به عنوان کشاورز شناخته شوند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول