اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع هیئت‌های کشتی فارس عنوان شد

تامین هزینه‌های کشتی از سالن‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: بودجه اداره کل ورزش و جوانان محدود است و مقداری از هزینه‌های کشتی باید از طریق ثبت نام‌ها و سالن‌ها تامین شود.

تامین هزینه‌های کشتی از سالن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تورج موید بعد از ظهر امروز در مجمع سالانه و سمینار روسای هیئت‌های کشتی شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: سالن‌هایی که عنوان خانه کشتی دارد به طور مستقیم به هیئت کشتی واگذار می‌شود و همین سالن‌ها می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را تامین کند.

وی تصریح کرد: در کشتی هر چه هزینه کنیم کم است و به همین دلیل در انتخاب روسای هیئت‌ها در شهرستان‌ها کسانی وارد عمل می‌شوند که بتوانند از بیرون سیستم نیز جذب اعتبار داشته باشند.

مقام اول ورزشی استان فارس ادامه داد: در برخی رشته‌های مورد اقبال عمومی هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود اما در مورد ورزش ملی و مدال‌آور کشتی تا آنجا که توانسته‌ایم به شهرستان‌ها کمک کرده‌ایم و کسی نمی‌تواند بگوید به ما کمکی نشده است.

وی بیان کرد: سال گذشته توانستیم تمام تفاهم‌نامه‌ها با هیئت‌های این استان را صفر کنیم و امسال نیز در حد توان کمک‌های سخت‌افزاری را انجام می‌دهیم.

موید به ساخت سالن جدید در ممسنی و داراب اشاره کرد و گفت: از 170 پروژه ورزشی که در استان فارس آغاز شده است تعدادی نیز مربوط به کشتی است.

وی همچنین وعده داد با تامین اعتبار و مطابق با نظر هیئت کشتی استان فارس تجهیزاتی مانند تشک، روکش تشک، آدمک تمرینی، ترازوی دیجیتال، زنگ، شماره‌انداز و ... برای شهرستان‌ها تهیه شود.

همچنین زین‌العابدین عرب رئیس هیئت کشتی فارس در ابتدای این مجمع اظهار داشت: فدراسیون کشتی کشور در حال تغییر و تحول است و برخی مسائل به دلیل همین تغییرات نیاز به گذشت زمان دارد.

وی افزود: هیئت کشتی این استان در سال 90 به عنوان هیئت برتر بین تمام رشته‌های ورزشی فارس شناخته شد و در کنار مازندران، خوزستان و تهران در ردیف چهار هیئت برتر کشور قرار گرفت.

عرب بیان کرد: در سال 89 و 90 یک ریال از فدراسیون بابت کمک به هیئت‌های کشتی این استان پرداخت نشد و حتی مطالبات هیئت فارس از فدراسیون نیز هنوز پرداخت نشده است.

رئیس هیئت کشتی استان فارس خبر برخی روزنامه‌های استان مبنی بر درگذشت یک مربی بر روی تشک کشتی را کذب توصیف کرد و اظهار داشت: وی سال‌ها است که در سالن کشتی حضور نداشته و این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

وی همچنین گفت: خانه کشتی شیراز که سه تشکه و دارای امکانات مناسبی مانند غذاخوری، خوابگاه، سکوی 3 هزار نفره و آمفی‌تئاتر است 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این فعال ورزشی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: روزگاری که مربیان با شلاق به دنبال ورزشکاران می‌دویدند گذشته است و در شرایط فعلی مربی باید تحصیل‌کرده و مسلط به علم روز باشد.

فریبرز منوچهری نایب رئیس هیئت کشتی استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: استان فارس در سال گذشته 6 مدال جهانی و آسیایی کسب کرد و ضمن پرداخت هزینه اعزام به مسابقات انتخابی، برای ورزشکارانی که در مسابقات چند جانبه بزرگسالان و پیش‌کسوتان اول تا سوم شدند هدایایی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: به طور کل 4 هزار و 200 نفر در سال گذشته بیمه شدند و 45 سالن تمرینی در سراسر این استان به فعالیت مشغول هستند.

پس از آن اسماعیل شاهرخی دبیر هیئت کشتی استان فارس اظهار امیدواری کرد که امسال نخستین مدال طلای المپیک برای استان فارس توسط امید نوروزی کسب شود.

وی افزود: فارس در سال گذشته توانست در لیگ نوجوانان مقام قهرمانی کشور، در جوانان اردبیل مقام دوم، در فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور، در بزرگسالان سنندج رتبه اول، در مسابقات چند جانبه هرمزگان مقام اول و در مسابقات یاسوج مقام دوم را کسب کند.

شاهرخی ادامه داد: استان فارس در سال گذشته 102  کشتی‌گیر در اردوی تیم ملی داشته و در مسابقات کشوری 26 مدال شامل 10 طلا، پنج نقره و 11 برنز کسب کرده است.

وی افزود: سال گذشته استان فارس در مسابقات چند جانبه کشوری 17 مدال شامل 10 طلا، دو نقره و پنج برنز و در مسابقات بین‌المللی 11 مدال شامل دو طلا، شش نقره و سه برنز به دست آورد.

کاظم ناصر مسئول کمیته آموزش هیئت کشتی فارس نیز در این جلسه بر لزوم ارتقای سطح کیفی مربیان این استان و برگزاری کلاس‌های درجه دو مربیگری تاکید کرد.

ناصر قناعتی رئیس هیئت کشتی فیروزآباد در این جلسه از نداشتن تشک گلایه کرد و اظهار داشت: ما از جوانان ورزشکار این شهرستان به دلیل کاستی‌ها خجالت می‌کشیم و به دلیل رکود اوضاع اقتصادی کمک‌های خاصی نیز از خارج مجموعه نمی‌توانیم جذب کنیم.

یعقوبی رئیس هیئت کشتی مرودشت از آمادگی این شهرستان برای ساخت خانه کشتی استان فارس خبر داد.

برگزاری کلاس‌های گوناگون داوری و مربی‌گری اعم از کلاس ارتقای مربی‌گری درجه سه به درجه دو، کلاس‌های علی اکبر حیدری در شهرستان‌ها، کلاس یک روزه بهمن میرزایی مدرس فیلا برای داوری و مواردی دیگر ذیل عنوان فعالیت‌های آموزشی هیئت در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت.

همچنین کسب طلای جهان توسط امید نوروزی، طلای آسیا کمال محمد علیزاده، طلای آسیا مهرداد بایندور، طلای پیشکسوتان جهان جعفر الهامیان و عناوین متعدد دیگر توسط ورزشکارانی مانند پیمان عبدی، امین نوری، ساسان فرج پور، حسین نوروزی، حمید زارع و علی قیطاسی به عنوان افتخارات کشتی استان فارس برشمرده شد.

در این جلسه از پرهام قنبری و پوریا عباسی که در جام بین‌المللی روسیه مدال برنز دریافت کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول