اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

500 خیر در اردبیل مشغول مدرسه‌سازی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: 500 خیر در استان اردبیل با اهداف خیرخواهانه مشغول ساخت مدرسه هستند.

500 خیر در اردبیل مشغول مدرسه‌سازی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس عصر امروز در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز نیر که در مجتمع الغدیر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ‌این خیرین چه به صورت استانی و چه خارج از استان و حتی خیرین نیک‌اندیش خارج از کشور در ساخت مدرسه یاریگر ما بوده و بخشی از نیازمندی آموزش و پرورش را برآورده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در 13 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در استان برگزار شده خیرین نیک‌اندیش 150 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتند.

قرآن‌نویس تعهد 600 میلیون تومانی یک خیر ساکن تهران را در امر مدرسه‌سازی یادآور شد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در جشنواره چهاردهم خیرین کمک‌های قابل توجهی را برای مدرسه‌سازی در سطح استان شاهد باشیم.

به گزارش فارس، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که از قبل تعهدات خیرین مدرسه‌ساز 322 پروژه مدرسه‌سازی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: خیرین استان در کنار مدرسه‌سازی دو باب آموزشگاه شبانه‌روزی را به همراه پنج باب نمازخانه احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

وی در ادامه بیان کرد: در همین ارتباط خیرین دو باب کارگاه و آزمایشگاه آموزشی و دو باب کتابخانه را نیز احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

در این مراسم امام جمعه شهرستان نیر در سخنانی با بیان این‌که برکت مال در کار خیر و دست زدن به امر نیک است، گفت: خیرین و نیکوکاران جایگاهی شایسته در جهان آخرت دارند و به یقین در سایه کمک و مساعدت خود آرام می‌گیرند.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی افزود: امر مدرسه‌سازی و کمک به توسعه تربیت اسلامی و دینی امر مقدس و جهادی بی‌نظیر است که می‌تواند پاداش دنیوی و اخروی متعددی را داشته باشد.

وی از خیرین مدرسه‌ساز به عنوان نماد عشق و علاقه به تحصیل و تهذیب واقعی یاد کرد و اظهار داشت: فردی که از پول و مال دنیوی خود می‌گذرد تا اسباب تحصیل راحت دیگران را فراهم آورد به کار بزرگی دست زده و این عمل نیک و خداپسندانه هرگز چهره فراموش شدن به خود نمی‌گیرد.

مقدسی در ادامه سخنان خود کار در سنگر فرهنگی و تربیتی را امر مهم و ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: در حالی که دشمنان انقلاب سعی می‌کنند با هجمه‌های فرهنگی شالوده تفکر و اندیشه دینی و اسلامی جوانانمان را غبارآلود کنند بهترین جهاد و حرکت در مسیر تربیت اسلامی و انسانی اتفاق می‌افتد.

در این مراسم مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز تصریح کرد: در 30 سال گذشته 624 مدرسه در جای‌جای استان اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

یاور وحدتی‌پور خاطر نشان کرد: با همراهی خیرین و تلاش آنها شاهد ساخت و ساز مناسب در حوزه مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی هستیم که امیدواریم این حرکت استمرار یابد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول