اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اشنویه:

سوم خرداد جلوه‌ای از نصرت الهی بود

خبرگزاری فارس: فرماندار اشنویه گفت: روز سوم خرداد جلوه‌ای از نصرت الهی در یاری اسلام در مقابل ظالمان بود که در طی آن شهر خرمشهر پس از 578 روز پایداری و مقاومت آزاد شد.

سوم خرداد جلوه‌ای از نصرت الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه محمدعلی حسین‌زاده در نشست برنامه‌ریزی آیین‌های سوم خرداد اظهار داشت: اهداف ارزشمند و حماسه سوم خرداد باید به طور صحیح به جوانان تبیین شود.

وی افزود: سوم خرداد به عنوان یکی از ماندگارترین حماسه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در تاریخ نظام اسلامی ایران است.

این مسئول اضافه کرد: با پیروزی رزمندگان اسلام در سوم خرداد افتخار دیگری در دفتر شجاعت‌ها و انقلاب اسلامی به ثبت رسید و برای همیشه ماندگار شد.

وی تصریح کرد: پیروی و دفاع از ولایت فقیه و پاسداری از آرمان‌های امام خمینی(ره) بهترین و بزرگ‌ترین پیام روز جاودان سوم خرداد برای ملت غیور ایران اسلامی بوده است.

فرماندار اشنویه با اشاره به اینکه اعتقاد و توکل بر خدا مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: جان‌فشانی رزمندگان‌ در شهادت و مردانگی در دفاع از کشور به عنوان ویژگی‌هایی است که باید نسل جوان از آن الگو بگیرند.

وی تاکید کرد: آنچه که در سوم خرداد اتفاق افتاد حادثه‌ای تاریخی و سرنوشت‌ساز برای همه قدرت‌ها استکباری بود که چشم طمع به میهن اسلامی ایران داشتند.

این مسئول گفت: حماسه سوم خرداد سال 61 سالروز آزادسازی خرمشهر هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نمی‌شود.

وی با تجلیل از رشادت‌های رزمندگان اسلام در خلق این حماسه بزرگ گفت: ایمان و توکل به خدا و تبعیت از ولایت فقیه و حضور مردم رمز موفقیت ما در مقابل تجاوزگران بود که به عنوان روز ایثار و مقاومت و پیروزی در تاریخ انقلاب ثبت شده است.

حسین‌زاده تاکید کرد: امروز حفظ همین ارزش‌ها به عنوان پیام شهدا باید به نسل‌های کنونی و آینده انتقال داده شود.

به گفته وی برگزاری یادواره‌های شهدا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مسابقات ورزشی، رژه خودرویی، تجلیل از حماسه‌سازان دفاع مقدس و اجرای آیین‌های ویژه در مدارس و دانشگاه از اهم برنامه‌های سوم خرداد در اشنویه تعیین شد.

فرماندار اشنویه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل از اهمیت بالایی برخورد است، افزود: عظمت و افتخار ایران اسلامی در حال حاضر مدیون عظمتی است که امام راحل به جامعه ارزانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک حماسه ملی است اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، لذا به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌هاست.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول