اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

توزیع نامناسب برخی نشریات استانی در شهرهای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: توزیع نامناسب برخی نشریات استانی در تعدادی از شهرهای خراسان جنوبی این روزها افزایش یافته و می‌طلبد مسئولان استانی به ویژه استاندار استان نگاه ویژه‌ای به مانند گذشته داشته باشند.

توزیع نامناسب برخی نشریات استانی در شهرهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، امروزه روزنامه‌ها را می‌توانید در همه جا پیدا کنید، در دورترین نقاط جهان، در خیابان‌ها شهرهای بزرگ در کوچه‌های باریک، در هواپیما، هتل‌ها و رستوران‌ها، کشتی‌ها و در ایستگاه‌های قطار، آنها لوله شده دست به دست می‌‌شوند و گاه حکم پوشش را دارند که به کار شب‌های سرد خیابان‌ها می‌خورند.

انسان‌ها روزنامه را می‌خوانند تا از اخبار و احوال دنیای پیرامون خود باخبر شوند و وقتی روزنامه را خواندند از آن استفاده‌های زیادی نیز می‌کنند.

ما آدم‌ها در خشکشویی‌ها، سبزی‌فروشی‌ها، پاک کردن شیشه‌ها، ساختن بادبادک، جلد کردن کتاب و دفتر و یا به عنوان سفره، زیرانداز، سایه‌بان و برای جابجایی چینی‌ها و ظروف شکستنی در اثاث‌کشی از روزنامه استفاده می‌کنیم.

* روزنامه‌ای که با تاخیر توزیع شود مخاطب ندارد

یکی از شهروندان فردوسی در باب وضعیت توزیع نشریات در این شهرستان گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و وجود رسانه‌ها و سایت‌های مختلف نیز از انتشار و تبادل سریع اطلاعات حکایت می‌کند.

محمد علیزاده افزود: از سال گذشته مشترک یکی از روزنامه‌های استان هستم ولی این روزنامه با یک روز تاخیر و حتی گاهی اوقات 10 نسخه با هم برایم ارسال می‌شود که در صورت ادامه روند مجبور هستم مشترک روزنامه دیگری بشوم چون روزنامه‌ای که با تاخیر توزیع شود اخباری سوخته و مخاطب خود را نیز از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: روزنامه هر روز باید همان روز توزیع شود چرا که اخبار و اطلاعات بسیار سریع تکراری و سوخته می‌شود و خواندن روزنامه با مطالب تکراری برای خواننده جذابیت و اهمیتی ندارد.

* روزنامه باید روزانه توزیع شود

رئیس اداره مسکن وشهرسازی شهرستان فردوس نیز از تاخیر در توزیع برخی روزنامه‌های استان گله کرد و گفت: شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان تنها سه ساعت با فردوس فاصله دارد و این در حالی است که روزنامه بیرجند امروز با یک روز تاخیر در فردوس توزیع و روزنامه آوای خراسان جنوبی نیز به ندرت در فردوس یافت می‌شود.

جواد غلامزاده افزود: روزنامه خراسان جنوبی که در مشهد چاپ می‌شود هر روز صبح در شهرستان فردوس توزیع و بدون تاخیر به دست مشترکان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اخبار استان باید به موقع منعکس شود و مردم نیز باید از این اخبار آگاهی پیدا کنند از مسئولان مربوطه خواست تا روزنامه‌های استانی را بدون تاخیر و روزانه در شهرستان فردوس توزیع کنند.

*روزنامه‌های استان جالب و خواندنی ولی تاریخ گذشته است

یکی دیگر از شهروندان شهرستان فردوس نیز با اشاره به محتوای مناسب و مطلوب روزنامه‌های استان به خبرنگار فارس گفت: مطالب برخی نشریات استان جالب و خواندنی است و بهتر آن است که این روزنامه پرطرفدار روزانه توزیع شود.

حسن تابعی افزود: روزنامه‌ای که اطلاعات و اخبار سطح استان در آن منعکس می‌شود باید روزانه بدست مخاطبان برسد و گرنه با وجود سایت‌ها و خبرگزاری‌ها که بسیار سریع‌تر از روزنامه نیز اخبار را منعکس می‌کنند جز کاغذ باطله‌ای نیست.

*کرایه خودرو ویژه توزیع روزنامه غیراقتصادی است

مدیرمسئول روزنامه بیرجند نیز به خبرنگار فارس گفت: برای اینکه روزنامه به موقع بدست مخاطبان در شهرستان فردوس برسد باید خودرویی ویژه کرایه شود که این کار توجیه اقتصادی ندارد و مقرون به صرفه نیست.

محمود حیدری افزود: روزنامه بیرجند امروز به عنوان اولین روزنامه منتشر شده در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را با چاپ دو روز در هفته از سال 83 آغاز و به صورت رسمی و روزنامه‌ای نیز از سال 86 منتشر و در سطح استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه روزنامه بیرجند امروز روزانه به دست مخاطبان خود در بسیاری از شهرهای استان از جمله شهرستان فردوس برسد پیگیری‌های زیادی انجام شده که البته نتیجه‌ای نیز در بر نداشته است.

مدیرمسئول روزنامه بیرجند امروز یادآور شد: کار چاپ روزنامه ساعت یک بامداد تمام و آماده توزیع است ولی با توجه به اینکه اکثر سرویس‌های صبح از شهرستان‌ها به مرکز استان است و سرویسی از مرکز استان به سمت شهرستان‌ها نداریم، مجبور هستیم که روزنامه را با تاخیر به شهرستان‌ها ارسال کنیم.

حیدری گفت: برای حل مشکل توزیع روزنامه در شهرستان‌های استان با اداره پست قرارداد بسته‌ایم که با این وجود نیز مشکل همچنان به قوت خود باقی است و روزنامه بیرجند امروز در بسیاری از شهرهای استان با تاخیر یک روزه توزیع می‌شود.

وی افزود: به مشترکان و مخاطبان روزنامه بیرجند امروز در شهرستا‌ن‌های سطح استان حق می‌دهم که از تاخیر آن ناراحت و ناراضی باشند ولی همچنان پیگیر حل این مشکل هستم.

*برخوردهای مغرضانه برخی افراد با اصحاب رسانه

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی هم به خبرنگار فارس گفت: این انجمن مباحث صنفی خبرنگاران را دنبال می‌کند و متاسفانه برخی برخوردهای غیرمنطقی با این انجمن در استان سبب شده تا کمتر به مشکلات مطبوعات و رسانه‌ها بپردازیم.

احسان مداح با تاکید بر اینکه انجمن صنفی خبرنگاران در مقابل مشکلات رسانه‌ها و مطبوعات نمی‌تواند سکوت کند و شاهد برخوردهای شخصی و مغرضانه برخی افراد و ادارات با مطبوعات و اصحاب رسانه استان باشد، تاکید کرد: متاسفانه انجمن صنفی خبرنگاران را برخی افراد حاضر نیستند باور کنند در صورتی که اگر توانایی‌های آن را باور داشتند خیلی از مشکلات حل می‌شد.

وی خواستار اختصاص اعتبار از محل اعتبارات فرهنگی برای مطبوعات استانی شد و افزود: هدیه مسئولان استان می‌توانست در روز جهانی آزادی مطبوعات رفع مشکلاتشان باشد.

*استاندار حامی واقعی رسانه‌هاست

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌های انجمن تنها با حمایت استاندار جلو رفته است، گفت: باری دیگر به عنوان نماینده‌ای از اصحاب رسانه از مقام عالی دولت در استان درخواست می‌کنیم به مطبوعات و رسانه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

مداح با بیان اینکه انجمن صنفی خبرنگاران مشکل زمین خبرنگاران را پیگیری کرد و 50 سهمیه از استاندار برای زمین گرفت، تصریح کرد: 50 درصد سهمیه واگذار شد و بقیه در دست اقدام است.

وی خدمات دولت نهم و دهم برای اصحاب رسانه و مطبوعات را با وجود برخی بی‌مهری‌ها بالا خواند و افزود: اطمینان دارم مسئولان استان با تاکید استاندار در زمینه توزیع نشریات استانی ورود پیدا می کنند و مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول