اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

تولید ملی الگوی توسعه و استقلال اقتصادی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تولید ملی الگوی توسعه و استقلال اقتصادی است.

تولید ملی الگوی توسعه و استقلال اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ایلامی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بهترین الگوی توسعه اقتصادی و در راستای استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج است.

وی ادامه داد: تولید ملی و حمایت از کسب و کار ایرانی یعنی به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نیروی کارآمد توانمند داخلی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اقتصاد ما نفتی و تک بعدی است و نظام معیشتی اقتصادی ایرانیان به واسطه اقتصاد مبتنی بر نفت بنا شده و کشور را به یک کشور مصرفی تبدیل کرده است.

لطفی تصریح کرد: این نوع بدترین نوع اقتصاد است که نفت را صادر کنیم و در مقابل کالای مصرفی صنعتی، کشاورزی و بدتر از همه کالاهای لوکس وارد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رهاورد این نوع اقتصاد رسوخ فرهنگ بیکاری و مصرف گرایی که منشاء مفاسد اخلاقی، اجتماعی و عامل بسیاری از بیماری‌های وحشتناک روحی و روانی است.

وی ادامه داد: نتیجه دیگر اقتصاد نفتی این است که در اقتصاد متکی بر نفت، تولید معنا پیدا نمی‌کند، چه تولید فکر و اندیشه و چه تولید در بخش صنعت ،کشاورزی و... و از همه مهم‌تر اصولاً ساختارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه متاثر از اقتصاد نفتی ایجاد می‌شود. 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: افزون بر این، مردم ما را کم‌کار و پرتوقع بار می‌آورد و مطالبات آنان فراوان و غیر قابل قابل قبول است.

لطفی اضافه کرد: رهاورد دیگر اقتصاد نفتی رفاه طلبی، تجمل گرایی که امروز جامعه شهری و روستایی ما را تحت تاثیر خود در آورده است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های این هفته از جمله ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س)، روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر و... اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ضمن تشکر از حضور پرشور و حماسی مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی گفت: نامزدهایی که انتخاب نشده‌اند باید بدانند که قبول مسئولیت در نظام اسلامی بر اساس تکلیف دینی و اسلامی است و هدف از شرکت کردن ادای تکلیف بوده اگر کسی هم به هر دلیل نتوانست باید آن را به فال نیک بگیرد.

وی ضمن تقدیر از مردم شهید پرور دهلران و چوار و اعلام همدردی با خانواده معظم شهیدان دهلران به خاطر اهانت به قبور شهداء ادامه داد: این حرکت بسیار زشت و قطعا با تحریک و برنامه‌ریزی فتنه‌گران 88 که دنباله آن هم در استان در راستای انتقام‌گیری از مردم به خاطر همراهی نکردن فتنه‌گران و ایجاد تنفر و درگیری بین طوایف و عشایر انجام شده است.

این مسئول متذکر شد: از سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌خواهم عوامل پشت پرده حوادث اخیر دهلران و چوار که قطعا فتنه‌گران و سران ورشکسته سیاسی پشت قضیه هستند را شناسایی و برای مجازات به دستگاه قضایی معرفی کنند.

امام جمعه ایلام در پایان عنوان کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهداء خطوط قرمز انقلاب بوده و تعرض به این جایگاه‌ها که مصداق بارز ساختار شکنی و عبور از خطوط قرمز است و کاری غیر قابل تحمل و قبول است.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول