اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه هفت قم:

پرنده‌فروشی‌های متخلف پلمب شدند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هفت قم از پلمب واحدهای تجاری فعال در عرصه فروش پرنده و ماکیان بر اساس اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها خبر داد.

پرنده‌فروشی‌های متخلف پلمب شدند

مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: شکایات فراوانی در ارتباط با مزاحمت‌های شهری از سوی پرنده‌فروشان متخلف واقع در خیابان خاکفرج به شهرداری ارسال می‌شد که در راستای اعمال بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها با این متخلفین به صورت قانونی برخورد شد.

وی افزود: پرنده‌فروشان در این منطقه، مزاحمت فراوانی را برای همسایگان، کسبه محل و زائران ایجاد کرده بودند که موجب شکایات فراوان به صورت کتبی و شفاهی به شهرداری شده بود.

شهردار منطقه هفت قم اضافه کرد: پرنده‌فروشان متخلف در خیابان خاکفرج نه تنها پروانه کسب برای فروش پرندگان و ماکیان نداشتند بلکه با ذبح غیر اصولی و غیر بهداشتی پرندگان در ملأ عام و رعایت نکردن اصول و قوانین بهداشتی زیست محیطی، موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان شده بودند.

وی در پاسخ به چرایی برخورد نکردن شهرداری با این متخلفین در پنج سال گذشته بیان کرد: شهرداری منطقه هفت تازه تاسیس شده است و پس از تشکیل این شهرداری چندین جلسه برای برخورد با واحدهای تجاری متخلف برگزار شده و به فروشندگان آنها اخطار داده شد.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه فروشندگان متخلف اخطارها را نادیده گرفتند، کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری‌ها تشکیل و در سه نوبت به آنان اخطار داده شد.

وی بیان کرد: پس از سه بار اخطار و مهلت 10 روزه برای تخلیه این واحدهای تجاری، حکم دادستانی مبنی بر پلمب و تخلیه این مغازه‌ها صادر و سپس در چهار روز گذشته با حضور مامورین نیروی انتظامی و ابلاغ حکم صادره از سوی دادستانی، نسبت به پلمب آنها اقدام شد.

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری برای برخورد با واحدهای متخلف فروش پرنده در سطح شهر به طور ناگهانی نبوده است، گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته، اخطارها و پیگیری‌های جدی در این زمینه آغاز شد که پس از دریافت حکم دادستانی با آنان به صورت قانونی برخورد شد.

وی هرگونه خبر مبنی بر وجود پرندگان زنده پس از پلمب در این واحدهای تجاری را تکذیب و ابراز کرد: شب هنگام این مغازه‌ها پلمب و صبح روز بعد در حضور فروشندگان، مغازه تخلیه و پس از صورت جلسه اموال مغازه‌ها تخلیه و به مالکین آنان تحویل داده شد.

اصفهانیان‌مقدم خاطرنشان کرد: به زودی در طرحی ضربتی با همکاری نیروی انتظامی با فروشندگان دوره‌گردی که در این منطقه اقدام به فروش پرندگان و دیگر حیوانات می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول