اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابش در نامه‌ای به وزیر ارشاد مطرح کرد:

وضعیت سینما و دفتر انجمن سینمای جوان اردکان سریع‌تر مشخص شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس خواستار تعیین تکلیف و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سینما و دفتر انجمن سینمای جوانان این شهرستان شد.

وضعیت سینما و دفتر انجمن سینمای جوان اردکان سریع‌تر مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس، محمدرضا تابش در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تعیین تکلیف و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سینما و دفتر انجمن سینمای جوانان این شهرستان شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه شهرستان اردکان با پیشینه غنی علمی، وجود مشاهیر،علما و فضلا، به عنوان یکی از شهرستان‌های فرهنگی کشور و استان یزد شناخته می‌شود، اعلام کرد: اردکان در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی نیز به توسعه و پیشرفت‌های چشمگیری در سطح کشور دست یافته است که موجب شده جمعیت کارگری و دانشجویی این شهرستان نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و نیاز به مکان‌های فرهنگی، هنری و تفریحی بیش از پیش احساس شود.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت در ادامه با اشاره به وضعیت سینمای این شهرستان عنوان کرد: در سال 1372 در این شهرستان یک باب سینما که در نوع خود در استان یزد بی‌نظیر بود احداث و راه‌اندازی شد که پس از مشکلات پیش رو، در سال 1379 به انجمن سینمای جوانان ایران واگذار شد اما متاسفانه پس از اندکی فعالیت تعطیل شد به همین دلیل با توجه به تقاضاهای مکرر مردم نسبت به استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه سینمای موجود، متاسفانه با اختصاص بودجه از محل اعتبارات شهرستان، نه تنها این سینما راه‌اندازی نشد بلکه به علت عدم استفاده، باعث از بین رفتن تدریجی تجهیزات و امکانات و هزینه‌های انجام گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: با پیگیری صورت گرفته مقدمات راه‌اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان در اردکان فراهم شده و حتی ساختمانی مناسب تهیه و تجهیز شده اما تاکنون در این زمینه نیز اقدامی صورت نگرفته است.

تابش از وزیر فرهنگ و ارشاد خواسته ضمن راه‌اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان اردکان، هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و راه‌اندازی سینمای اردکان اقدام کند.

رونوشتی از این نامه نیز برای معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول