اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ایران خودرو مازندران:

جشنواره فیلم‌های صنعتی زمینه‌ساز ارتقای سینمای مستند است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ایران خودرو مازندران گفت: ورود بیشتر سینمای مستند در صنعت هم موجب ارتقا و شناخت بیشتر صنایع توسط طیف زیادی از افراد در داخل و خارج کشور شده و هم باعث ارتقای جایگاه سینمای مستند می‌شود.

جشنواره فیلم‌های صنعتی زمینه‌ساز ارتقای سینمای مستند است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی جهش در مازندران، سید امید حسینی‌نژاد با بیان اینکه اگر صنایع در فرهنگ‌سازی بخش صنعت ورود کنند برایشان در زمینه نیروی انسانی و بازار دارای منفعت خواهد بود، اظهار داشت: وجود جشنواره‌ها با توجه به برد خبری آن می‌تواند نگاه‌ها را از دیگر استان‌ها و یا حتی سایر کشورها به این رویداد جلب کرده و موجب کنجکاوی تجار و بازرگانان به صنعت استان شود.

این مسئول یادآور شد: مسئولان استانی هم در سفرهای خود می‌توانند از آن به عنوان یک دستاورد هنری تاثیرگذار در صنعت برای عرضه و نمایش در خارج از استان استفاده کنند.

وی درباره تاثیرگذاری جشنواره‌ها به ویژه جشنواره فیلم‌های صنعتی گفت: شاید در زمان‌های عادی بهانه و موقعیتی جهت ارتباط فیلمسازان و صنعتگران بوجود نیاید، ولی این جشنواره‌ها موجب پیوند این گروه‌ها شده و با توجه به علاقه مردم به محصولات هنری، صاحبان صنایع می‌توانند با استفاده از هنرمندان باعث شناخت بیشتر صنعت خود در بطن جامعه شوند.

مدیرعامل ایران خودرو مازندران با بیان اینکه صنایع وابسته به گردشگری با نمایش و عرضه خود می‌توانند نگاه گردشگران را جلب نمایند و گردشگران نیز در هر کجایی که خدمات و جذابیت بیشتر باشد علاقمند به ورود خواهند شد، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم فیلم صنعتی ارتقای صنعت گردشگری در استان مازندران است.

وی درباره ضرورت تولید اینگونه از فیلم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگ‌ساز در دنیای معاصر نام برد و افزود: فیلم‌های صنعتی با ورود به صنایع می‌توانند کارها، خدمات و عملکرد واحدهای صنعتی را هنرمندانه و تاثیرگذار برای عموم قابل نمایش کنند و این عمل هم موجب آشنایی افراد خارج از مجموعه و هم موجب ترغیب بیشتر جهت استفاده از محصولات آنها می‌شود.

حسینی‌نژاد ادامه داد: همچنین مردم باید متوجه باشند هرچه بیشتر از محصولات ایرانی استفاده کنند باعث افزایش اشتغال و ارتقای توسعه می‌شوند.

وی جشنواره‌ها و تورهای صنعتی را زمینه‌ساز تعامل بین صاحبان صنایع و مستندسازان دانست و عنوان کرد: سینمای مستند نشان واقعیت با خلق واقعیت است و اگر سینمای مستند هرچه بیشتر شکوفا شود موجب بالا بردن سطح شناخت و فرهنگ جامعه در همه زمینه‌ها می‌شود و از طریق مستند می‌توان نقاط ضعف و قوت را پیدا کرد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد؛ این جشنواره معتبر به خصوص در استان مازندران ادامه‌دار باشد که اگر تداوم نیابد اثر آن زود از بین می‌رود و اگر صنایع از این جشنواره‌ها استقبال کنند به نفع آنها است.

انتهای‌ پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول