اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

تدریس پیوست‎نگاری فرهنگی در مراکز آموزش عالی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت مدیریت شایسته در اجرای پیوست‎های فرهنگی، تدریس گرایش مدیریت فرهنگی با زیرمجموعه پیوست‎نگاری فرهنگی در مراکز آموزش عالی ضروری است.

تدریس پیوست‎نگاری فرهنگی در مراکز آموزش عالی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست با فعالان فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: همچنین ایجاد اتاق فکرهای سیال با تشکیل کرسی‎های نظریه‎پردازی و تولید فکر برای بازتولید پروژه‎های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد چرا که فرهنگ اصول ثابتی دارد اما نوع تهاجمات مختلف و متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: اتاق‎های فکر می‎توانند بسته‎های فرهنگی را علاوه بر اجرا زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: اجرای پیوست‎نگاری فرهنگی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در این راستا پیش از هر چیز به طراحی نیاز داریم اما باید با حساسیت و جدیت زمینه اجرای طرح‌های مصوب در این زمینه را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اجرای پیوست‎نگاری فرهنگی نیاز ذاتی هر پروژه است چرا که اگر پروژه‎ها بدون پیوست فرهنگی اجرا شوند، بدون شک در روند اجرا و فعالیت پروژه مشکلات زیادی ایجاد می‏شود.

صفایی‌بوشهری افزود: خرده‌فرهنگ‎های موجود در پروژه‎های صنعتی و غیرصنعتی موجب می‎شود یک تهاجم نرم و خوابیده در فضای ملی، منطقه‎ای و بومی ایجاد و به یک تهاجم فرهنگی بیدار تبدیل شده و از طریق سیستم‎های الکترونیکی به کانون‎های این پروژه‎ها وارد شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: پیوست‌نگاری فرهنگی با نگاه دینی و برای رشد و تعالی فرهنگی و کرامت انسانی است که وظیفه مدیریت جامعه است که در این رابطه تدابیر لازم را ترسیم کند و با برنامه‎های دانش‌بنیان و دانش‌محور فضای پیشرفت بر بال فرهنگ را برای تعالی فرهنگی فراهم می‎کنند.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: در پیوست‌نگاری فرهنگی چهار موضوع مهم ضرورت نگارش دانش‎بنیان، طراحی کلان، خرد و بومی پیوست‎نگاری فرهنگی مبتنی با نوع پروژه و مقتضیات محیط، مدیریت بایسته در اجرای پیوست‎نگاری فرهنگی شایسته و سیال بودن اتاق فکر و بازتولید طرح‎های نوین فرهنگی مطابق با تحولات فرهنگی ملی و فراملی مطرح است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: خداوند قران را در حوزه رشد و تسخیر پدیده‎های انسانی به عنوان یک پیوست فرهنگی به انسان‎ها عرضه کرد تا حیات انسانی را آسمانی کند.

وی تصریح کرد: طراحی کلان، خرد و بومی پیوست‎نگاری فرهنگی باید مبتنی بر نوع پروژه و منطبق با محیط و دارای یک حجم متناسب با جغرافیای هدف باشد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه طراحی پیوست‎نگاری فرهنگی در کلان با نگاه دینی و منطبق با فضای بین‎المللی باشد ادامه داد: برای هر پروژه منطبق با داشته‎ها و یافته‎های آن پیوست و برنامه‏های فرهنگی تهیه و تدوین شود.

وی اضافه کرد: ساده‌اندیشی است اگر برنامه‎های پیوست فرهنگی را در کلان ببینیم اما انطباق و بومی‎سازی با شرایط میزبان را مورد توجه قرار ندهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول