اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کشور مطرح کرد

ایجاد 1700 موسسه قرآنی مردمی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: 1700 موسسه قرآنی مردمی و 2 هزار و 250 خانه قرآنی روستایی در کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است.

ایجاد 1700 موسسه قرآنی مردمی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی قره‌شیخلو صبح امروز در همایش سراسری مسئولان دارالقرآن کریم و کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: تصویب بودجه نیم درصدی برای فعالیت‌های قرآنی کمک زیادی به رشد این فعالیت‌ها در کشور کرده است که امیدوارم اختصاص این بودجه در سال 91 ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت‌های قرآنی ویژگی‌های خاصی دارد از جمله اینکه بیش از سه دهه سابقه در فعالیت‌های قرآنی قدیمی‌ترین سازمان قرآنی کشور پس از انقلاب است ضمن اینکه این سازمان با حضور 300 کارشناس قرآنی بزرگ‌ترین شبکه قرآنی کشور را تشکیل داده است.

وی افزود: با وجود هزار و 700 موسسه قرآنی مردمی و 2 هزار و 250 خانه قرآنی روستایی گسترده‌ترین شبکه قرآنی در کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است ضمن اینکه سند راهبردی قرآنی در این سازمان تدوین و به کل کشور ابلاغ شده است که افقی روشن نسبت به آینده فعالیت قرآنی کشور در آن تدوین شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته 6 میلیون نفر از برنامه‌های آموزشی این سازمان که در 30 عنوان ارائه شده است بهره‌مند بودند، ضمن اینکه در حوزه تبلیغی و ترویجی نیز برنامه‌های مختلفی داشته‌ایم که تقریباً به همین مقدار 6 میلیون نفر تحت پوشش این برنامه‌ها قرار گرفته‌‌اند.

وی افزود: سازمان دارالقرآن کریم کشور در بخش نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم نیز فعال بوده که در دوران فعالیتش 206 هزار جزء قرآن تصحیحی چاپ شده و 3 هزار و 155 مجوز برای چاپ 50 میلیون جلد قرآن کریم توسط این سازمان اعطا شده است.

وی ادامه داد: ما در بحث تولید محصولات قرآنی نیز فعالیتی جدی داشتیم و هزار و 600 جلد قرآن کریم توسط این سازمان چاپ شده است، ضمن اینکه 2 هزار و 300 جلد کتب آموزشی نیز چاپ کرده‌ایم.

قره‌شیخلو هم‌چنین با بیان اینکه سازمان دارالقرآن کریم حمایت خوبی از فعالان حوزه قرآنی کرده است، گفت: تاکنون 3.5 میلیارد تومان به صورت نقدی و 5 میلیارد تومان نیز به صورت برنامه‌ای از دارالقرآن‌های کشور حمایت کرده‌ایم، هم‌چنین در مدت شش سال گذشته 16 هزار و 722 نفر در آزمون‌های حفظ قرآن شرکت کردند که 1683 نفر از آنها موفق به اخذ مدارک تخصصی قرآنی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور نگاه جدیدی را آغاز کرده‌ایم که آن شامل رویکرد تربیتی به فعالیت‌های قرآنی است و به دنبال ایجاد تغییر در افکار و رفتار مردم به سمت قرآن هستیم.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول