اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان یزد:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان زنان در زندان‌های یزد امیدوار کننده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: روند کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در میان زنان در زندان‌های استان یزد امیدوار کننده است.

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان زنان در زندان‌های یزد امیدوار کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب صبح امروز در گردهمایی تجلیل از بانوان زندان‌های استان یزد بر نقش زن به عنوان محور اصلی خانواده تاکید کرد.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) به فرازهایی از خطبه فدکیه اشاره و عنوان کرد: بیستم جمادی‌الثانی روز پرافتخاری است که با ابتکار بنیان‌گذار انقلاب به روز زن نام‌گذاری شده است و این روز فرصتی است تا از سیره عملی حضرت زهرا(س) بیش از پیش بهره ببریم و درس ولایت‌مداری و امامت‌محوری که حضرت با وجود خود آن را به جامعه آموخت سرلوحه رفتار و زندگی خود قرار دهیم.

حیات‌الغیب با اشاره به نقش حساس مادران در جامعه و مسئولیت سنگین آنان بیان کرد: زنان و مادران در ایجاد جامعه‌ای سالم و صالح نقش بسزایی دارند و اگر به زندگی حضرت زهرا(س) بنگریم خواهیم دید یکی از جلوه‌های شخصیت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) خانه‌داری، همسرداری و پرورش فرزند و در یک کلمه محوریت اصلی خانواده است.

مدیرکل زندان‌های یزد با اشاره به خطرات و آسیب‌های موجود در جامعه گفت: وظیفه اصلی زن در یک خانواده حفظ خانواده است و زن در یک خانواده می‌تواند فضایی امن، معنوی و مملو از عاطفه را برای همسر و فرزندان ایجاد کند که بی‌شک این فضا حریم خانواده را از هر گونه آسیب‌پذیری مصون می‌دارد البته باید توجه داشت که همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "محیط خانواده برای زن باید محیطی امن، با عزت و آرامش‌بخش باشد تا زن بتواند وظیفه اصلی خود را که حفظ خانواده است، به بهترین وجه انجام دهد".

حیات‌الغیب با بیان اینکه اشتغال برای زنان در صورتی یک ارزش است که زن بتواند در کنار مسئولیت اصلی خود از عهده آن برآید، عنوان کرد: بر اثر برخی تبلیغات که بیش‌تر از سوی غرب و غرب‌زدگان صورت می‌گیرد، خانه‌داری که معنای واقعی آن هسته مرکزی تعلیم و تربیت بوده، در میان طیف وسیعی از بانوان ارزش خود را از دست داده است.

وی افزود: عده‌ای گمان می‌کنند فقط اشتغال زن در بیرون خانه یک ارزش است در حالی که ما در مجموعه خود از نزدیک شاهد هستیم که برخی خانواده‌ها به دلیل کم‌توجهی به این کانون تعلیم و تربیت، اکنون بهای سنگینی را می‌پردازند.

حیات‌الغیب افزود: البته زنی که نقش محوری خود را در محیط خانه و خانواده که کانون مهر و محبت و عاطفه است، به خوبی ایفا می‌کند و نیاز روحی و روانی همسر و فرزندانش را برآورده می‌سازد، چنانکه بتواند مسئولیتی را نیز در اجتماع برعهده بگیرد، یک کار ارزشی انجام داده و این حرکت او قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: اندیشمندان، مسئولان و به ویژه بانوان شاغل در زندان‌ها که متشکل از افرادی فرهیخته و پرتلاش هستند و از نزدیک شاهد بسیاری از معضلات بوده‌اند، باید همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند به طور صریح و بدون پرده‌پوشی، مبانی غلط غرب در مقوله زن را مورد هجوم و انتقاد جدی و بی‌وقفه قرار دهند و به مسئولیت خود در دفاع از جایگاه و شأن حقیقی زنان عمل کنند.

حیات‌الغیب با اشاره به نظر اسلام و متفکران اسلامی به زن گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یک اسلام‌شناس متفکر همواره بر نقش زن در اصلاح و یا فساد یک جامعه تاکید فراوان داشته‌اند، به نحوی که ایشان فرموده‌اند، شناختن فلسفه مادری بستگی دارد به اینکه ما جنبه‌های اجتماعی و فردی مادری را از لحاظ طبیعی یعنی از لحاظ تاثیر مادری در مادر و در فرزند و از جنبه‌های اجتماعی یعنی از جنبه تاثیر مادر در بهبود نسل و یا فساد آن و در تربیت روح فرزندان به واسطه عواطف فوق‌العاده مادری بشناسیم و برای مهر مادری که از تمام مهرهای جهان ممتازتر است حکمت و فلسفه قائل شویم و آن حکمت و فلسفه را منحصر به رشد دادن جسم فرزند ندانیم بلکه برای آن جنبه عمومی و اجتماعی قائل شویم و آن را مقدمه‌ای برای پرورش عاطفی روح فرزند در اجتماع بدانیم.

وی سالروز ولادت حضرت زهرا(س) را فرصت مناسبی برای تجلیل و تکریم بانوان و مادران و توجه به مقام والای حضرت زهرا(س) دانست و عنوان کرد: هر چند که زندگی ایشان کوتاه بوده اما در تاریخ هیچ زنی مانند حضرت نمی‌بینیم که این اهتمام و جدیت را نسبت به دین داشته باشد بر همین اساس انتظار می‌رود بانوان شاغل در بند نسوان اولاً سعی کنند برنامه‌های این ایام فرخنده را به صورت باشکوه برگزار کنند، ضمن اینکه زمینه هر چه بیش‌تر آشنایی مددجویان بند نسوان با فضایل و کرامات و شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) را فراهم نمایند، چرا که آشنایی با کرامات و فضایل ائمه طاهرین به طور قطع بر رفتار و حتی گفتار شخص تاثیر خواهد گذاشت و امیدواریم شاهد کاهش آسیب و رفتارهای پرخطر و در نهایت اصلاح و تربیت افراد خواهیم بود.

حیات‌الغیب با اشاره به بیان گوهربار حضرت زهرا(س) که هر کس عبادت خالص خود را به سوی پروردگار بفرستد، خدا برترین مصلحت خود را برایش می‌فرستد، گفت: فعالیت بانوان با آن روحیه حساس و عاطفی در مجموعه و در این چنین محیط‌هایی که به منظور اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سعادتمند به جامعه و خانواده و ایجاد امنیت در جامعه صورت می‌پذیرد، فعالیتی مقدس است که جای سپاس و قدردانی دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول