اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در جمع مردم گناباد/2

همه مصوبات سفرهای استانی تا پایان دولت دهم عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد گفت: همه مصوبات سفرهای استانی دولت به استان خراسان‌رضوی بررسی خواهد شد و تمامی آنها در همین دولت عملیاتی و اجرایی می‌شود.

همه مصوبات سفرهای استانی تا پایان دولت دهم عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس جمهور ایران دقایقی پیش در جمع مردم گناباد افزود: براساس صحبت‌های امام جمعه و فرماندار شهرستان گناباد شهر شما نیاز به فرودگاه دارد که در دولت بودجه این کار تعیین خواهد شد و به زودی گناباد دارای فرودگاه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت تلاش می‌کند با سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در شهرستان‌ها افزایش پیدا کرده و گناباد به یک نقطه علمی تبدیل شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به خشک‌سالی طولانی‌ مدت در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: مدت‌های طولانی است که خشک‌سالی نفس کشاورزان و تولید‌کنندگان را گرفته است که دولت سه کار برای مقابله با خشک‌سالی در دستور دارد اول اینکه حتماً بودجه‌ای برای کمک به کشاورزان اختصاص خواهیم داد و هم‌چنین تلاش می‌کنیم با انتقال آب از دریای مازندران و تاجیکستان منابع جدید آبی برای کشاورزان فراهم کنیم.

وی افزود: کار پروژه انتقال آب دریای مازندران به استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی آغاز شده است و مدیران پروژه قول داده‌اند که ظرف 2 تا 3 سال به این مناطق آب برسانند که در حال حاضر کار لوله‌گذاری در حال انجام است.

وی ادامه داد: شما کشاورزان باید تلاش کنید تا از همین آب اندک موجود نیز به درستی استفاده کنید و امروزه برای کشاورزی شیوه‌های جدید آبیاری به وجود آمده است که تا یک دهم مصرف آب را کاهش می‌دهد که دولت بدین منظور نیز 140 میلیارد تومان بودجه برای کشاورزان استان خراسان‌رضوی اختصاص داده است که تلاش می‌کنیم این بودجه را دو برابر کنیم و بدین واسطه تا 85 درصد هزینه ایجاد سیستم‌های آبیاری نوین را دولت به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به دنبال ایجاد چند هزار شغل در گناباد هستیم، تصریح کرد: دولت آمادگی دارد در گناباد چند هزار شغل ایجاد کند که در این راستا به حوزه‌های کشاورزی، صنعت، دامداری و خدمات توجه ویژه خواهیم کرد که البته پایه اشتغال در ایران کشاورزی است و تحت هر شرایطی نیز باید حفظ شود.

وی افزود: ملت بدون صنعت دوام می‌آورد اما بدون کشاورزی، خیر و باید در جهت توسعه کشاورزی گام برداریم.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: دولت برای توسعه کشاورزی در استان خراسان‌رضوی اختیارات لازم را به استاندار این استان داده است و او باید زمین کشاورزی در اختیار جوانان استان قرار دهد و هر جا که نیاز به مجوز چاه آب، جابه‌جایی یا تفکیک زمین وجود دارد، به مردم کمک کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بودجه خوبی در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلاتی به کشاورزان قرار دادیم، تصریح کرد: در مورد بودجه امسال 3 هزار و 300 میلیارد تومان بودجه برای بانک کشاورزی در نظر گرفتیم تا بتواند وام با بهره 7 درصد به کشاورزان هر استان بدهد و سعی خواهیم کرد در بازگشت به تهران سهم استان خراسان‌رضوی از این اعتبار را دو برابر کنیم و 6 هزار و 600 میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی خراسان‌رضوی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تأمین منابع مالی و پشتیبانی از کشاورزان به عهده دولت است و به محض اینکه قانون بودجه در مجلس ابلاغ شود تسهیلات ارزان بانکی به کشاورزان داده خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌هایش برای بخش صنعت نیز گفت: در این بخش دولت پشتیبان مردم خواهد بود و از استاندار خراسان‌رضوی خواسته‌ایم صنایعی که در استان لازم است را ایجاد کند، ضمن اینکه در خراسان‌رضوی معادن بسیار خوبی وجود دارد و ما سعی خواهیم کرد با توجه به این بخش برای همه جوان‌ها شغل مناسبی ایجاد کنیم و امیدواریم گناباد اولین شهرستانی باشد که جشن برطرف شدن بیکاری را برگزار می‌کند.

وی افزود: برای شهرستان گناباد پروژه‌های فرهنگی، ورزشی، راه و مسکن مهر هم در نظر داریم که در اخبار دولت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول