اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد

پیش‌بینی تولید 21 هزار تن گندم در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به آغاز برداشت گندم در این شهرستان گفت: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود 21 هزار تن گندم از سطح 5 هزار و 100 هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 21 هزار تن گندم در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ناصر انصاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به سبب کاهش بارندگی‌ها در این سال زراعی شاهد کاهش تولید گندم در مقایسه با سال گذشته هستیم.

وی با پیش‌بینی گندم تولیدی امسال در قیروکارزین افزود: 5 هزار و 100 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته بود که با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته انتظار داریم 21 هزار تن گندم در قیروکارزین تولید شود.

انصاری با بیان اینکه عمده ارقام گندم تولیدی در قیروکارزین دوروم و چمران است تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تضمینی خرید گندم از نوع چمران و دیگر ارقام 3 هزار و 950 ریال و گندم دوروم  4 هزار و 150 ریال است که برای کشاورزان با صرفه نیست.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های سوخت و سایر نهاده‌های کشاورزی قیمت پایین خرید تضمینی گندم در این فصل از جمله مشکلات کشاورزان شهرستان بوده که موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

وی در پایان افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری و همچنین بالا رفتن هزینه‌های تولید برای کشاورزان این قشر نیازمند حمایت‌های بیشتری برای ارتقای سطح تولیدات و رونق تولید ملی هستند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول