اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

کتاب‏‌های استاد مطهری مسیری روشن را تداعی می‏‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: کتاب‏‌های استاد مطهری امروز مسیری روشن را برای جامعه تداعی می‏‌کند.

کتاب‏‌های استاد مطهری مسیری روشن را تداعی می‏‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام عبدالعلی استیری عصر امروز در نشستی با معلمان نمونه استانی و منطقه‏‌ای شهرستان فیروزکوه در سالن همایش شهید آوینی دانشگاه آزاد فیروزکوه، با گرامیداشت هفته معلم که گذشت، از شهید مطهری به عنوان یک زمان‏‌شناس واقعی نام برد.

وی ادامه داد: شهید مطهری در زمان خویش به صورت شایسته نیازهای جامعه آن روز را شناسایی کرد و به زیبایی، راه انتقال نیازهای جامعه را به مخاطبان نشان داد.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: کتاب‏‌های استاد مطهری امروز مسیری روشن را برای جامعه تداعی می‏‌کند و مصداق بارز تلاش‏‌ها و رهنمودها، سرشار از عبرت و خداشناسی این شهید بزرگ است.

استیری با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع)، بصیر بودن نسبت به زمان خود، شناخت نیازها و تلاش در جهت رفع آنها، مراقب بودن در بیان و اظهار نظرها را از ویژگی‏‌های فرد عاقل توصیف کرد.

وی گفت: فرد عاقل باید همواره به زمان خودش بصیرت داشته باشد؛ بینا باشد و  نیازهای زمان را درک کند و اولویت‏‌ها را تشخیص دهد؛ آنچنان که شهید مطهری نیازهای زمان را خوب درک می‏‌کرد و از زمان خود نیز جلوتر بود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: بعد از گذشت 30 سال، نوشته‏‌های شهید مطهری برای جوانان چراغ هدایت و روشنگری است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر بصیرت داشتن در همه زمینه‏‌ها تصریح کرد: فرد عاقل نیاز جامعه را تشخیص می‏‌دهد و با تشخیص نیازها، برای رفع از آنان تلاش می‏‌کند.

استیری با بیان اینکه شهید مطهری در زمان خود هیچ‏‌گاه متوقف نشد، تأسی از آموزه‏‌های دینی و الگو قراردادن دانشمندانی نظیر شهید مطهری را در زندگی به خصوص از سوی نسل جوان بسیار مهم دانست.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول