اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه صورت گرفت

واکسیناسیون 5 هزار راس گاو و گوساله علیه بیماری تب‌ برفکی در ابرکوه

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از اتمام طرح واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون 5 هزار راس گاو و گوساله علیه بیماری تب‌ برفکی در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی‌نیا اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی است و در کشور ما به عنوان بیماری بومی محسوب می‌شود.

وی افزود: گاهی همه‌گیری آن باعث خسارات و تلفات سنگین می‌شود و هزینه‌های بیماری و درمان آن به صنعت دام کشور بسیار است.

فاتحی‌نیا ادامه داد: در برنامه‌های کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی، کنترل و ریشه‌کنی بیماری تب برفکی یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در این بیماری نیز یکی از راه‌های پیش‌گیری و کنترل بیماری استفاده از واکسن و مایه کوبی دام‌های حساس است که با توجه به اهمیت موضوع، طرح واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله روستایی، عشایری در شهرستان ابرکوه از 20 فروردین‌ماه تا 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرا شد و در این طرح 5 هزار راس گاو و گوساله توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه مایه‌کوبی شدند.

وی ضمن قدردانی از همکاری دامداران ابرکوه اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با توجه به توان دامپزشکی شهرستان گام موثری در ریشه‌کنی بیماری‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول