اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

پرداخت زکات در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر بر لزوم فرهنگ‌سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد.

پرداخت زکات در جامعه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه پرداخت زکات دارای اهمیت بسیاری در دین مبین اسلام است، گفت: در بسیاری از روایت‌های نقل شده از ائمه معصومین(ع) و همچنین آیه‌های قرآن بر پرداخت زکات تاکید شده است.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این بحث موجب پرداخت بیشتر زکات می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه پرداخت زکات موجب تامین عدالت اجتماعی می‌شود، گفت: باید نتایج سازنده پرداخت زکات در بین افراد جامعه تبیین شود.

فرماندار ابهر افزود: برحسب وظیفه باید مردم را در امر مهم زکات که یک واجب الهی است راهنمایی کرده و ایشان را به سوی پرداخت زکات دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق کرده و زکات می‌دهند، خداوند همیشه آنان را بی‌نیاز می‌کند و همانگونه که از یک دانه گندم هفت خوشه گندم و از هر خوشه 100 دانه گندم می‌روید، همانگونه نیز برکت خود را بر مردم افزون می‌کند.

یوسفی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم تلاش مضاعفی برای گسترش عملی‌شدن فرهنگ زکات صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه در دولت به این امر اهمیت خاصی داده می‌شود به گونه‌ای با سیاست تشویقی در هر منطقه، همان میزان که زکات جمع‌آوری شود به همان مقدار نیز دولت در همان منطقه هزینه پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید بکوشیم که در سال جاری و سال‌های بعد با تلاش و جدیت در تولید و در همه بخش‌های صنعت و  کشاورزی با همت مضاعف میهن خود را آباد کنیم.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه زکات یکی از آموزه‌های دینی ما محسوب می‌شود، گفت: توسعه و تعالی روستاها یکی از عوامل رشد و توسعه کشور محسوب می‌شود که این توسعه می‌تواند اقداماتی را در رابطه با مسائل اداری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت زکات خاطرنشان کرد: اگر جمع‌آوری زکات به صورت یک کار عملیاتی صورت گیرد، در آن صورت می‌تواند بهره‌های خوبی را سبب شده و برکت‌های فراوانی را به وجود آورد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول