اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سومین سالگرد سفر رهبری به کردستان

مرکز فرهنگ و اندیشه اسلامی در سنندج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت سومین سالگرد سفر رهبری به استان کردستان مرکز فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهرستان سنندج افتتاح شد.

مرکز فرهنگ و اندیشه اسلامی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز در این مراسم که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز یکی از مصوبات سفر رهبری در این استان بود که سال گذشته کلنگ‌زنی شد و امروز نیز افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به اعتبار 400 میلیون تومانی برای احداث این مرکز، گفت:‌ مرکز فرهنگ و اندیشه اسلامی شهرستان سنندج در زمینی به مساحت 102 متر مربع و زیربنای 380 متر مربع و در چهار طبقه احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین اعتبار ساخت این مجموعه، 270 میلیون تومان از اعتبارات سفر مصوب رهبری و 130 میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی هزینه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: این ساختمان شامل کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی، پژوهشکده مجازی، کتابخانه تخصصی، سایت تبیان و مرکز عرضه محصولات فرهنگی پیامبر اعظم(ص) است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری بیان کرد: علاوه بر مرکز یاد شده شش پروژه عمرانی دیگر از محل مصوبات سفر رهبری در استان کردستان در حال احداث است.

وی گفت: مجتمع فرهنگی نور کامیاران، مجتمع نور بیجار و مجتمع نور شهرستان قروه از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، علاوه بر پروژه‌های یاد شده دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بیجار و 10 خانه عالم در شهرهای مختلف استان نیز توسط این اداره کل در دست احداث و راه‌اندازی است.

وی افزود: این اداره‌کل از سال 88 تاکنون 50 عنوان کتاب با موضوعات دینی و فرهنگی را در سطح استان کردستان منتشر کرده است که از این تعداد چهار کتاب ویژه سفر رهبری به استان کردستان به چاپ رسیده است.

صفی‌یاری سفرنامه بیجار با عنوان خورشید بر بام ایران، سفرنامه مریوان با عنوان آفتاب دل، سفرنامه سقز با عنوان آفتابی‌ترین روز سقز و همچنین سفرنامه سنندج با عنوان خورشید در شهر مناره‌ها را از جمله کتاب‌های چاپ شده و یا در حال چاپ اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد.

در این مراسم از کتاب سفرنامه سقز با عنوان آفتابی‌ترین روز سقز ویژه سفر رهبری به شهرستان سقز پرده‌برداری شد و سایت تبیان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول