اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بازگشت زندانیان به زندگی عادی

700 میلیون تسهیلات اشتغال به مددجویان زندان‌های یزد پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: در سال گذشته 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان زندان‌های استان یزد اختصاص یافته است.

700 میلیون تسهیلات اشتغال به مددجویان زندان‌های یزد پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب ظهر امروز در جمع مددکاران و مددجویان زندان‌های یزد با اشاره به اینکه اولویت برنامه‌ زندان‌های استان یزد، آموزش‌های دینی و قرآنی است، اظهار داشت: 3 هزار ختم قرآن در زندان‌های یزد برگزار شده است.

وی هم‌چنین از شرکت بیش از 2 هزار مددجو در کلاس‌های احکام و عقیدتی در سال گذشته در زندان یزد خبر داد و افزود: هم‌اکنون 38 مددجو نیز در سطح کارشناسی در حال تحصیل هستند.

حیات‌الغیب هم‌چنین با بیان اینکه برنامه زندان‌های یزد بر پایه آموزش‌های دینی، مهارتی و علمی استوار است،‌ تلاش معلمان و مربیان در زندان‌ها در این زمینه‌ها را اثربخش و قابل تحسین عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد، ارتقای سطح علمی با هدف اصلاح و تربیت مددجویان را وظیفه اصلی آموزش در زندان‌ها دانست و عنوان کرد: مجموعه زندان‌های استان یزد با توجه به کلام و آرمان بلند حضرت امام(ره) در زمینه تبدیل زندان‌ها به دانشگاه، برنامه‌های آموزشی خود را بر پایه آموزش‌های دینی، مهارتی و علمی قرار داده به نحوی که در سال گذشته در بخش سوادآموزی 19 مربی در زندان‌های استان به ارائه خدمات آموزشی پرداخته‌اند.

وی جایگاه تعلیم و تعلم را جایگاه رفیع و ارزشمند عنوان کرد و افزود: تجلیل از معلمان و مربیان، تجلیل از شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند.

حیات‌الغیب با بیان اینکه آموزش‌های دینی و قرآنی همواره در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه زندان‌های استان یزد قرار داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر 530 مددجو فعالیت قرآنی دارند که بیش از100 نفر از آنان حافظ یک تا 30 جزء قرآن هستند.

وی هم‌چنین با اشاره به تعامل صورت گرفته با مراکز فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد مددجویان در مراکز اشتغال و در 30 رشته فنی و مهارتی در حال فعالیت هستند و در سال گذشته هزار و 400 نفر از آنان موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی شده‌اند.

حیات‌الغیب با اشاره به رسالت اصلاح و تربیت مجموعه زندان‌ها خاطرنشان کرد: بعد از خروج مددجو و آزادی وی حمایت و مراقبت‌های ما قطع نمی‌شود و تحصیل و اشتغال مددجو به منظور بازگشت کامل و سالم به جامعه از دغدغه‌های مجموعه زندان‌های یزد است و در سال گذشته در این راستا 700 میلیون تومان وام و تسهیلات اشتغال به مددجویان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول