اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

نظام مهندسی در ساخت‌وسازهای دولتی هیچ نقشی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای دولتی و شخصی امری لازم است، گفت: نظام مهندسی در ساخت‌وسازهای دولتی هیچ نقشی ندارد.

نظام مهندسی در ساخت‌وسازهای دولتی هیچ نقشی ندارد

داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار  کرد: برخی محدودیت‌های قانونی و مالی مانع ورود سازمان نظام مهندسی به روند ساخت و سازهای دولتی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی برای نظارت نظام مهندسی بر ساخت و سازهای دولتی در حال انجام است که امید است با به نتیجه رسیدن آن شاهد افزایش ضریب امنیتی ساختمان‌ها و نظم در ساخت و سازها شویم.

وی تاکید کرد: تخلف در یک ساختمان به مثابه قتل است و باید این مهم از سوی همه مردم و مسئولان جدی گرفته شود.

دیودیده ادامه داد: ساخت و سازهای اصولی از دغدغه‌های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در این رابطه هم فرقی ندارد یک ساختمان شخصی باشد یا دولتی.

وی با اشاره به قوانین ملی ساختمان در ایران ابراز داشت: همه آنچه که در سطح جامعه از آن به‌عنوان سخت‌گیری‌های سازمان نظام مهندسی یاد می‌شود برای حفظ سلامتی مردم و افزایش ضریب امنیت در ساختمان‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان‌هایی که اصولی و تحت نظارت مهندسین این سازمان بنا شده باشند مقاومت بسیار زیادی را در مقابل زلزله و حوادث طبیعی خواهند داشت که لازم است مردم و همه افراد دخیل در ساخت و سازها به این مهم توجه کنند.

دیودیده اضافه کرد: مهندسین عضو این سازمان از متعهدترین افراد هستند که دغدغه آن‌ها رعایت قوانین و اصول ساخت و ساز است که به نفع خود مردم خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این سازمان با جدیت با هرگونه تخلف از سوی مهندسین عضو خود برخورد می‌کند و در این رابطه هیچ مماشاتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با اعمال نظارتی این سازمان، تخلفات مهندسین ناظر در حال نزدیک شدن به صفر است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول