اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

بازرسی شوراهای گلستان در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: بازرسی شوراهای استان در دستور کار قرار دارد.

بازرسی شوراهای گلستان در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا سیدالنگی ظهر امروز در همایش استانی شوراها در گرگان، با اشاره به تشکیل کمیته‎های انطباق مشورتی اظهار داشت: سال گذشته با برگزاری 128 جلسه کارگروه مشورتی در امور شوراها، تعداد 4 هزار و 256 مصوبه برای تطبیق با مقررات و آئین‎نامه‎های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: نظارت بر عملکرد شوراها و بررسی فعالیت آنها، با معرفی 10 کارشناس دفتر امور شهری و شوراها به عنوان نماینده‎های استانداری صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته و تشکیل تیم دفتر شهری و روستایی مقرر شد در سال جاری پنج روستا در هر شهرستان‎ها مورد بررسی قرار گیرند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه 10 شورای شهر در سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفت اظهار داشت: در سال جاری با هماهنگی فرمانداری‎های شهرستان‎ها 10 مورد دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سیدالنگی افزود: مطالعه و بررسی وضع شهرهای استان از نظر تأسیسات و تسهیلات رفاهی، همکاری با واحد برنامه‎ریزی عمران وزارت کشور و بررسی طرح‌های عمرانی شهرداری‎ها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور از جمله اهداف و وظایف دفتر امور شهری و شوراها است.

وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد هیئت‎های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان و مبادی مربوطه، انجام برنامه‎ریزی‎های سالم به منظور ارتقای روزافزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا و بازرسی از اقدامات عمرانی در سطح شهرها و تهیه گزارش‎های ماهانه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

سیدالنگی با بیان اینکه این دفتر خود را موظف به دفاع از جایگاه حقوقی شوراها می‎داند، خاطر نشان کرد: یکسان‎سازی فرم‎ها و بالا بردن سطح قوانین و اشرافیت بر قوانین، از بازخوردهای مثبت برنامه‎های قرار گرفته در دستور کار است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از نظارت بر شهرداری‎ها و دهیاری‎ها به عنوان وظیفه مهم و قانونی شوراها نام برد و اظهار داشت: امیدوار هستیم اعضای شوراها، ضمن عمل به این وظیفه خود، از دخالت‎های فرا قانونی در امور جاری شهرداری‎ها و دهیاری‎ها پرهیز کنند.

در پایان شوراهای اسلامی شهرستان‎های گرگان، بندرترکمن، کردکوی، علی‎آباد بخش کمالان، کلاله بخش پیشکمر و شهر دلند به عنوان شوراهای نمونه استان انتخاب شدند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول