اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر تاکید کرد

لزوم توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: بانوان جامعه اسلامی باید حجاب خود را به خوبی حفظ کرده و امر به معروف و نهی از منکر بکنند.

لزوم توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در جمع کثیری از بسیجیان خواهر این شهر با بیان اینکه دشمنان به شدت از گسترش چشمگیر اسلام در میان ملل جهان نگران هستند، اظهار داشت: اگر ما امروز شاهد هجمه سنگین دشمنان به کیان اسلام به خصوص حجاب هستیم، این نشان از ترس و خوف از نفوذ اسلام در جهان بی‌هویت به خصوص جهان غرب است.

وی افزود:‌ با این اوصاف دشمنان به اهمیت حجاب و رعایت عفت در میان ملل مسلمان پی برده‌اند و تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف با این مسئله مبارزه کرده و از طرق مختلف زنان و دختران ما را از حجاب و حفظ عفت به دور کنند.

امام جمعه ابهر افزود: حجاب و عفاف به معنای واقعی فقط مختص زنان نیست، بلکه شامل مردان نیز می‌شود و در این میان حجاب بهترین پوشش برای عفاف است و حفظ پاکدامنی و هویت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف حجاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش حجاب و عفاف در توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مسئولان باید به همراهی مردم در حاکم‌شدن عفت و حجاب در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند و با همکاری یکدیگر در این راستا حرکت کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه نقش خانواده را در رویکرد جوانان به مسئله حجاب و عفاف را بسیار موثر خواند و تصریح کرد: کم‌توجهی خانواده‌ها در مسائل کوچک سبب ایجاد مشکلات عمده فرهنگی در سطح جامعه می‌شود.

وی حجاب را با تربیت درست نسل‌ها و تحلیل برنامه‌های فرهنگی دشمن میسر دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقشار جامعه برای دفاع از نمادهای اسلامی همچون حجاب وظیفه‌هایی برعهده دارند که باید به درستی در مسیر تحقق آن گام بردارند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همواره با رعایت حجاب و پاکدامنی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه حضور پیدا می‌کرد، گفت: نقطه درخشان فاطمه‌زهرا(س) عبودیت و بندگی خدای متعال است و همه زنان و مردان جامعه اسلامی باید با الگوگرفتن از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

وی افزود: اگر خانواده‌ها به شئونات اسلامی و فرهنگ‌های دینی از قبیل فرهنگ حجاب و عفاف توجه داشته باشند این فرهنگ می‌تواند در سطح کلان جامعه به خوبی تعمیق و تبیین شود.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: ما باید از حضرت فاطمه زهرا‌(س) درس بزرگی بگیریم و بانوان جامعه اسلامی نیز باید حجاب خود را به خوبی حفظ کرده و امر به معروف و نهی از منکر بکنند که وظیفه اصلی آنان این فریضه بزرگ الهی است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول