اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی‌فقیه در کردستان

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور کلید خورد

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور با دیدار اصحاب رسانه استان، مسئولان روابط عمومی ادارات و شرکت‌کنندگان در این جشنواره با نماینده ولی‌فقیه در کردستان کلید خورد.

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکشنبه شب گذشته در این دیدار اظهار کرد: این جشنواره پس از وقفه 5 ساله با حمایت معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کردستان برگزار می‌شود.

قباد میمنت‌آبادی افزود: در این جشنواره استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی، تبیین جایگاه و نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران منطقه در سطح ملی و محلی و انعکاس دستاوردها و فعالیت‌های مطبوعاتی نشریات غرب کشور، ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه مطبوعات محلی، بررسی وضعیت صنفی روزنامه‌نگاران غرب کشور، تشکیل بانک جامع اطلاعات رسانه در منطقه و اجرایی کردن کمیته‌های تخصصی دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت مطبوعات غرب کشور را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: استان فرهنگی کردستان پس از میزبانی موفقیت‌آمیز چهارمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سال 85، میزبانی ششمین دوره این جشنواره را با تجربه‌ای جدید و اضافه شدن خبرگزاری‌های منطقه غرب کشور  برعهده گرفته است.

وصول 781 اثر از اصحاب رسانه غرب کشور

وی در ادامه وصول 781 اثر از سوی شرکت‌کنندگان شش استان غرب کشور در این دوره از جشنواره را نقطه عطف این جشنواره عنوان کرد و افزود: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 648 اثر مربوط به متقاضیان بخش مطبوعات است و 133 اثر دیگر نیز توسط خبرنگاران خبرگزاری‌ها ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کردستان با 172 اثر، آذربایجان غربی با 154 اثر، کرمانشاه با 152 اثر، لرستان با 140 اثر، ایلام با 92 اثر و همدان با 68 اثر به ترتیب بیشترین و کمترین آثار را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گفته وی، آثار ارسالی در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، طرح و گرافیک، عکس، طنز، گزارش(خبری و تصویری)، خبری، تصویری (کاریکاتور، مکتوب)، مصاحبه، تیتر، خبر، کودک و نوجوان و بخش ویژه بوده است.

میمنت‌آبادی افزود: تصاویر خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، معنویات ادیان و کرامت انسانی نیز از زمینه‌های بخش عکس ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور است.

وی بیان کرد: همچنین مصاحبه، تیتر و خبر در زمینه‌های شعار سال جهاد اقتصادی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف و نحله‌های انحرافی از بخش‌های ویژه ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری، نشست مدیران و مسئولان نشریات غرب کشور با مسئولان مرتبط، هم‌اندیشی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، برگزاری روز فرهنگ استان‌ها و نشست دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت‌های نشریات غرب کشور از بخش‌های جنبی ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور در سنندج است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول