اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

نمایشگاه خوشنویسی چوب‌خط در سربیشه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان اجرایی سربیشه نمایشگاه خوشنویسی با عنوان چوب‌خط در این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه خوشنویسی چوب‌خط در سربیشه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، فرماندار سربیشه صبح امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه خوشنویسی چوب‌خط به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برپا شده است.

غلامرضا حسین‌پور ادامه داد: در این نمایشگاه 38 اثر از آثار هنرمند خوشنویس شهرستان در محل واحد آموزشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته صبح و عصر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه خوشنویسی هنر ملی کشورمان است و باید حفظ شود، افزود: میثم جنتی‌فر استاد خوشنویس سربیشه‌ای به طور خلاقانه با چوب آثاری را تهیه و مزین کرده است که باید از وی در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

حسین‌‍‌پور گفت: از مسئولان و مدیران شهرستان می‌خواهیم تا با خرید و اهدای آثار هنری و بومی منطقه به منظور رشد، ترویج و حفظ هنر بکوشند تا همچنان زنده و ماندگار بماند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه اظهار داشت: خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است.

امیر کوچی یادآور شد: گاهی درک خوشنویسی به‌عنوان یک هنر مشکل است لذا برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی داشته اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند.

وی تصریح کرد: خوشنویسی تقریبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری واقع است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه افزود: با توجه به تأکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی در نظر داریم از هنر بومی خوشنویسان شهرستان حمایت کنیم و زمینه‌ها و موجبات ارتقای این هنر اصیل اسلامی را در شهرستان سربیشه فراهم آوریم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول