اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام:

همایش رسالت جهانی اسلام تاثیر شگرف در تحولات منطقه خواهد داشت

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام گفت: برگزاری همایش رسالت جهانی اسلام آن هم با حضور اندیشمندان 13 کشور در اردبیل تاثیر شگرف در تحولات منطقه گذاشته و به بیداری روز افزون در حوزه قفقاز منجر می‌شود.

همایش رسالت جهانی اسلام تاثیر شگرف در تحولات منطقه خواهد داشت

بهنام صحرانورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در تحلیل و بررسی نتایج همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام اظهار داشت: این همایش با همکاری مرکز فرهنگی قفقاز برگزار شد به طوری که از دومین سال تاسیس این مرکز مقدمات برگزاری آن فراهم شد.

مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام با بیان اینکه برای برگزاری مناسب و در شأن این همایش با تاکید بر موضوع تحولات حوزه قفقاز از اندیشمندان و محققان صاحب نظر دعوت شد تا به ارائه دیدگاه بپردازند به طوری که از اساتید به نام کشوری و خارجی مقالاتی ارائه شده بود و سخنرانی‌های غیر مقاله‌ای را در این همایش شاهد بودیم.

وی گفت: به اذعان بسیاری از شرکت‌کنندگان این همایش در سطح مطلوب و غیرقابل انتظار برگزار شد و دستاوردهای آن را نیز به تدریج در منطقه و کشورهای جهان اسلام شاهد خواهیم بود.

این مسئول بیان داشت: یکی از موضوعات پیگیری شده در این همایش بحث توجه به سیاست و ساختار روابط بین‌المللی در جهان اسلام و همچنین تغییر و تحولات پایدار این زمینه بود به طوری که در این همایش بر حمایت از حق و حقوق مسلمانان در کشورهای اسلامی تاکید شد.

صحرانورد ادامه داد: در این همایش مباحث مختلفی در مورد دخالت ندادن اندیشه‌ها و تفکرات کشوری در کشور ثالث مورد توجه قرار گرفت و مقالات متعددی نیز در حوزه مداخله نکردن در امور کشورهای دیگر مطرح شد اما در کنار آن تاکید شد که امر به معروف و نهی از منکر و پند و نصیحت دادن از سر خیر خواهی هیچ منافاتی در اصل مداخله ندارد.

مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام تصریح کرد: اگر زمانی قفقاز حیاط خلوت نظام استکباری بود امروز دیگر این منطقه به استقلال واقعی رسیده است و در کنار اهمیت و جایگاه ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک به قلب تپنده جهان اسلام برای احیای ارزش‌ها و مبانی تاریخی و تاثیرگذار تبدیل شده است.

وی بیان داشت: در این منطقه حضور مردم در صحنه بهترین فرصت برای نفی نظام‌های استکباری است و به یقین در حوزه قفقاز مناسبت‌های بین‌المللی بر طبق اندیشه و باور مردم و خواست آنها تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول