اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

صرفه‌جویی 10 هزار میلیاردی در برق کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: بر این اساس مجموع صرفه‌جویی‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این مدت در اقتصاد کلان کشور، تنها در بخش برق بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

صرفه‌جویی 10 هزار میلیاردی در برق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد بهزاد ظهر امروز در حاشیه مراسم مبادله قرارداد بزرگ تامین تجهیزات شبکه‌های فشار قوی برق استان‌های خراسان در جمع خبرنگاران گفت: در بخش برق یکسان‌سازی تعرفه و ساده‌سازی صورت‌حساب‌ها با هدف شفاف‌سازی و ارائه بیش‌ترین اطلاعات مورد نیاز مشترکان از میزان مصرف و نحوه محاسبه صورت‌حساب و ایجاد انگیزه برای اعمال مدیریت مصرف، از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته بوده است.

معاون وزیر نیرو گفت: این مهم، آثار بسیار قابل توجهی در کاهش مراجعات مردمی و اعمال مدیریت مصرف شده که از جمله آن می‌توان به افزایش 25 درصدی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند و کاهش 50 درصدی مشترکینی که دو برابر الگو برق مصرف می کرده‌اند، اشاره کرد، به گونه‌ای که این ارقام به ترتیب از 58.5 به 72.4 و 6.9 به 3.1 درصد تغییر یافته است.

وی افزود: هم‌چنین مقایسه انرژی مصرفی در مدت مشابه سال قبل (پیش از اجرای هدفمندی) حاکیست در بخش نیاز مصرف داخل کشور، بدون احتساب صنایع عمده، شاهد 1.7 درصد کاهش، در انرژی مصرف برون مرزی شاهد 25.5 درصد افزایش و در بخش انرژی مورد نیاز صنایع عمده نیز شاهد 6.1 درصد افزایش بوده‌ایم.

بهزاد ادامه داد: از دیدگاه اقتصاد کلان، کاهش حدود 10 درصدی در مصرف انرژی، معادل 20 میلیارد کیلووات ساعت در مدت اجرای هدفمندی یارانه‌ها، شامل جلوگیری از رشد هشت درصدی سالانه و کاهش 1.7 درصدی مصرف در مقایسه با سال گذشته از مهم‌ترین نتایج این طرح بوده که این خود سبب صرفه‌جویی حدود 5 میلیارد لیتر سوخت به ارزش تقریبی 3 هزار میلیارد تومان شده است.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: هم‌چنین کاهش رشد پیک بار مصرف به میزان 3 درصد، معادل 3 هزار مگاوات ساعت که منجر به جلوگیری از نیاز به سرمایه‌گذاری جدید به میزان تقریبی 6 هزار میلیارد تومان شده، از دیگر آثار و برکات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه برق است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول