اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حضرت زهرا (س) تجلی نبوت و نور ولایت است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی واقعی نبوت و همراه حقیقی ولایت است.

حضرت زهرا (س) تجلی نبوت و نور ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام هاشم بهشتی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته زن در شهر اردبیل اظهار داشت: در فضایل و مکارم اخلاقی آن حضرت همین بس که نبی مکرم اسلام (ص) رضایت خداوند را از بنده در گرو رضایت حضرت زهرا (س) و خشم و غضب را نیز در گرو ناراحت و غضبناکی فاطمه مرضیه برشمرده است.

وی سجایای اخلاقی آن حضرت را یکی از بهترین تمسک و مرام مسلمانان و زنان وفادار به مکتب اسلام توصیف کرد و گفت: شاخصه‌ای که آن حضرت در همسر‌داری، تربیت فرزند، تکریم پدر و مادر و خودسازی ارائه می‌کند می‌تواند به شکل جامع مورد توجه و ارزش حقیقی قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: شاخصی که در این حرکت به عنوان رفتار و سلوک واقعی مد‌نظر بوده پر‌رنگ کردن معیار و شاخص معنوی در زندگی است که می‌تواند نجات‌بخش و سعادت‌آفرین باشد.

بهشتی یادآور شد: حضرت زهرا (س) که در شان او سوره کوثر و هل اعطی نازل شده است در حقیقت بیانگر این مبنا و اصل است که باید فضیلت‌های آن بانوی بزرگ را مورد رصد قرار داده و تجلی حقیقی را به نظاره نشست.

این مسئول بیان داشت: آن حضرت به رغم 18 سال عمر پر‌برکت و کوتاهی عمر از نظر ظاهری، چنان درجه‌ای یافته است که امروز فقها، مراجع  و اندیشمندان جهان اسلام در شناخت ابعاد شخصیتی و زندگی او به شکل دامنه‌دار ورود پیدا کرده و در صدد دستیابی به رمز و رموز این سیر و عروج معنوی هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: یکی از شاخصه‌های زندگی این بانوی عفیف تسلیم شدن در برابر اراده الهی و رسیدن به کمال مطلق در فهم و درک امور مادی و معنوی است و اگر حضرت زهرا(س) را عبد الهی و ارتباطش را عمیق با حضرت حق بدانیم به مرتبت معنوی او پی می‌بریم که چگونه همانند همسرش در مقام ارتباط با محبوب از خود بی‌خود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهشتی حضرت زهرا را در جمال و کمال محبوب مستغرق واقعی توصیف کرد و گفت: آن حضرت با قطع دلبستگی از دنیا و ماسوی آن متصل به اقیانوس لایتناهی است که مواج و خروشان الگویی برای زنان معاصر است.

وی در ادامه سخنان خود فصاحت و بلاغت آن حضرت را در بیان حق و سخن حقیقی یادآور شد و گفت: مقام علمی آن حضرت در دفاع جانانه از ولایت نهفته است به طوری که آن حضرت در این مسیر حتی جان خود را نیز تقدیم کرده و اوج ولایت‌پذیری را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر نبی مکرم اسلام به یگانه بانوی اسلام لقب ام‌ابیها داده است به خاطر دفاعش از حریم نبوت و ولایت بوده که در هر عرصه‌ای توانسته است عظمت و بزرگ‌منشی خود را در دفاع از حریم ارزش‌های اسلامی نشان دهد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول