اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

359 روستای آذربایجان‌شرقی خالی از سکنه

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی تعداد روستاهای دارای سکنه استان را 2 هزار و 730 روستا اعلام کرد و گفت: در استان 359 روستا خالی از سکنه وجود دارد.

359 روستای آذربایجان‌شرقی خالی از سکنه

صفر اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با بیان اینکه 29 درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: یک میلیون و 282 هزار نفر در 2 هزار و 730 روستای استان زندگی می‌کنند.

2 درصد اعتبارات فرهنگی سفر ریاست‌جمهوری برای احداث کتابخانه در روستاها

وی همچنین اظهار کرد: از 790 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی سفر ریاست‌جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی دو درصد از این اعتبارات به احداث کتابخانه در روستاها اختصاص یافته است.

اصغری با بیان اینکه از این محل یک میلیارد و 587 میلیون تومان برای احداث کتابخانه در روستاهای استان در نظر گرفته شده است، افزود: برای احداث تعداد هفت باب کتابخانه عمومی در تعداد هفت روستای پرجمعیت استان آذربایجان‌شرقی مبلغ 967 میلیون و 694 هزار تومان از محل اعتبارت فرهنگی اختصاص یافته به استان تامین شده است.

اصغری ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به‌عنوان مجری کتابخانه‌های روستایی تعیین شده و موافقت‌نامه‌های این کتابخانه‌ها مبادله شده است.

احداث 7 کتابخانه در 7 روستای پرجمعیت آذربایجان‌شرقی

وی تصریح کرد: مقدمات لازم برای احداث کتابخانه عمومی در روستاهای شادآباد مشایخ در شهرستان تبریز، گلین قیه شهرستان مرند،شیرامین در شهرستان آذرشهر، مبارک‌آباد در شهرستان ملکان، شیشوان در شهرستان عجب‌شیر، قره‌چپق در شهرستان بناب و آچاچی در شهرستان میانه فراهم شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به‌عنوان مجری این طرح‌ها در سال 1391 نسبت به آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه‌ها اقدام خواهد کرد.

وی جمع کل اعتبارات کتابخانه‌های مذکور را یک میلیارد و 587 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد.

تبدیل روستاهای بالای 3500 نفر جمعیت به شهر

مدیرکل روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: تمام روستاهای بالای 3 هزار و 500 نفر جمعیت به شهر تبدیل خواهند شد.

اصغری افزود: بر اساس آخرین مصوبه دولت روستاهایی که جمعیت آنها بیش از 3 هزار و 500 نفر هستند می توانند به شهر ارتقاء یافته و با قوانین شهرداری مدیریت شوند.

وی افزود: در این زمینه 36 روستا در استان که بالای 3 هزار و 500 نفر جمعیت دارند و شرایط تبدیل به شهر را دارند شناسایی شده و مقدمات کار این روستاها برای تبدیل به شهر انجام می‌شود.

ایجاد دهیاری در روستاهای بالای 250 نفر جمعیت در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: در تمام روستاهای بالای 250 نفر جمعیت آذربایجان‌شرقی که فاقد دهیاری هستند در آنها دهیاری ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

وی اصلی‌ترین موضوع  جمعیت روستایی را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: اگر برای افراد بیکار خصوصا قشر جوان جویای‌کار اشتغال ایجاد شود بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه به خودی خود حل خواهد شد.

اصغری به ایجاد خدمات عمومی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با گسترش این امکانات در روستاها نه تنها مهاجرت از روستاها کاهش یافته بلکه برخی روستاهای این استان مهاجرپذیر هم شده است.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول