اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی 1800 شغل خانگی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 817 نفر در 334 واحد خانگی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی 1800 شغل خانگی ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، ایاز برنو با اشاره به روند سیاست‌های سازمان مبنی بر دسترسی اصولی و مدیریت شده به توسعه پایدار در بخش کشاورزی در مناطق روستایی استان به جهت ایجاد امکان بیشتر برای تولید در این مناطق در قالب کارگاه‌های کوچک خانگی گفت: سازمان جهادکشاورزی در سال 90 توانسته با معرفی متقاضیان ایجاد واحدهای تولید خانگی به بانک عامل جهت اخذ وام، قدم‌های مثبتی را در راه توسعه کارگاه‌های تولیدی خانگی بردارد.

وی اظهار کرد: سازمان اعتقاد بر این دارد، تولید در این کارگاه‌ها و عرضه محصولات تولیدی به بازارهای محلی و استانی، علاوه بر رونق بخشی به اقتصاد شهرستان، موجبات ایجاد اشتغال مولد و افزایش درآمد خانوارهای شاغل در بخش کشاورزی را فراهم آورده و در میان‌مدت می‌تواند اثرات مثبتی در اقتصاد مبتنی بر کشاورزی اغلب شهرستان‌ها به جای بگذارد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همچنین با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع مولد در بخش خانگی در سراسر استان فراهم است، افزود: به دلیل کوچک بودن این کارگاه‌های تولیدی و در کنار آن پایداری تولید این واحدها در زمینه تولید محصول، می‌توان از آن به‌عنوان فرصتی مغتنم در زمینه دستیابی به توسعه پایدار استفاده کرد.

برنو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش این مدیریت در ایجاد زمینه‌های اشتغال برای متقاضیان فعالیت در صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و اهمیت این امر در دسترسی به توسعه پایدار در این بخش بسیار مهم و استراتژیک کشاورزی از صدور 312 مورد جواز تاسیس برای فعالیت در سطح استان طی سال 90 خبر داد و گفت: طی این مدت، 23 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای فوق صادر شده است.

وی همچنین اعلام کرد: تولید اسمی این واحدها 72 هزار و 260 تن بوده و از این طریق برای 228 نفر امکان اشتغال مولد دائمی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول