اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 14 و 15 خردادماه سال جاری

اصفهان آماده برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در 14 و 15 خردادماه سال جاری اصفهان آماده برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) است.

اصفهان آماده برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر عسگری در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بیست و سومین ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استانداری اصفهان اظهار داشت: 14 خرداد یادآور هجران جان‌سوز حضرت امام خمینی(ره) و ماتم بی‌پایان امتی سرافراز است که در غم شخصیت فرزانه و بی‌نظیری مانند او، جا دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به نام امام خمینی(ره) شناخته می‌شود، بیان داشت: به همین دلیل لازم است که تک تک خصوصیات این بزرگوار را سرلوحه خویش قرار داده و برگزیده‌ترین انسان‌ها و هوشمندترین ذهن‌ها و پاک‌ترین دل‌ها و جان‌ها، از احساس تعظیم و تکریم او سرشار شوند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن اعلام گرامیداشت 14 و 15 خرداد را این‌گونه اعلام کرد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ یک‌شنبه 14 خردادماه سال جاری در مسجد سید اصفهان با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی است.

وی به برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد در دوشنبه 15 خردادماه سال جاری اشاره و اضافه کرد: یک مراسم به این منظور در سالن همایش‌ صدا و سیمای مرکز اصفهان با حضور پیش‌گامان انقلاب اسلامی و سخنرانی دکتر عبدخدایی برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مراسم و اعزام در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که در همین زمینه اعزام کاروان عاشقان روح‌الله ساعت 21 در تاریخ 13 خردادماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال امام خمینی(ره) هشت کمیته به این منظور آماده خدمات‌رسانی هستند، اظهار داشت: با همکاری کمیته‌های از جمله کمیته اعزام، فرهنگی و هنری، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و ارزیابی استان اصفهان با آمادگی کامل در این مراسم شرکت می‌کند.

*نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامی در گرو نگه داشتن یاد امام خمینی(ره) است

به گزارش فارس، در ادامه استاندار اصفهان اظهار داشت: برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در واقع تجلیل از یک شخصیت فکری و هویت اسلامی است و انقلاب اسلامی بدون ایشان معنا ندارد.

علیرضا ذاکراصفهانی که امام خمینی(ره) را به عنوان تئوری‌پرداز انقلاب اسلامی می‌داند، بیان داشت: امام خمینی(ره) بخشی از تاریخ مقدس اسلامی است و نگه داشتن این بزرگداشت به عنوان یک مراسم معنوی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه باید در برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حوزه‌های فرهنگی بیش‌تر دستگاه‌ها را درگیر کنیم، تصریح کرد: باید سعی شود از این مراسمات به عنوان یک انرژی متراکم شده استفاده کرد و از قشر جوان، ورزشکاران، نخبگان و هنرمندان بیش‌ترین بهره را برد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تمامی ما به وظایف ایمانی و دینی خود واقف هستیم، اضافه کرد: اسلام یک مجموعه از دستورات منسجم است که برای بشریت فرستاده شده چرا که خاتم تمامی آنها خاتم پیامبران(ص) است.

وی با اشاره به کلمه اسلام سیاسی اظهار داشت: این واژه ساخته و پرداخته ذهن شرق‌شناسان است و به تدریج ترجمه و وارد ادبیات سیاسی ما شده است و اسلام سیاسی در واقع اسلامی است که برای حوزه‌های اجتماعی و سیاسی مانند اداره و مدیریت جامعه برنامه دارد.

ذاکراصفهانی ادامه داد: اسلام تنها مربوط به بخش خصوصی نیست و تحت تاثیر یک نگاه سکولاریستی غربی است، زیرا حجم گسترده‌ای از آموزه‌های اسلامی از جمله عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، هدایت جامعه و مسئولیت‌پذیری و امثال آن به حوزه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست یعنی تدبیر در حوزه کلان که مربوط به حوزه کثیری است، اظهار داشت: مشورت در مورد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که جمعیت بسیاری در این مقوله دخیل هستند و فضای معنوی حاکم بر ایام گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) خود نوعی فعالیت فرهنگی در مقابله با آسیب‌های جامعه است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه توجه به اسلام صرف خود و خدا نیست، افزود: مطابق دستورات اسلام منحصر به مباحث کلان نیست، بلکه مطابق با مفاهیم قرآن و سنت دربر گیرنده موارد سیاسی و اجتماعی ‌مانند صلح‌ستیزی و عدالت‌خواهی و مفاهیم بشری و غیره است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول