اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه آزاد گچساران صورت گرفت

برگزاری همایش نماز و نیایش در آثار سعدی در گچساران

خبرگزاری فارس: همایش نماز و نیایش در آثار سعدی شیرازی از نگاه شاعران و نویسندگان با حضور اندیشمندان، صاحبان قلم و شاعران در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

برگزاری همایش نماز و نیایش در آثار سعدی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران امام جمعه موقت گچساران صبح امروز در همایش نماز و نیایش در آثار سعدی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاهی گچساران اظهار کرد: جوانان باید راه طاعت و عبادت را در عنفوان جوانی در پیش گیرند.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده افزود: بهره‌گیری از فرصت‌های طلایی دوران جوانی بسیار مهم بوده و جوانان باید قدر این فرصت‌ها را بدانند چرا که به هنگام پیری دیگر فرصت مناسبی برای قرب به پروردگار بزرگ نیست.

این مقام دینی و مذهبی گچساران با اشاره به دوری از انزواطلبی در آثار شیخ اجل سعدی شیرازی تأکید کرد: خدمت به مردم از بالاترین عبادات بوده و این شاعر بلند آوازه در اعتراض به انزواطلبی و رهبانیت در کنار مردم و در جمع آنها را بزرگترین زهد و عبادت می‌داند.

خواجه‌زاده تصریح کرد: انسان در دو زاویه شخص و شخصیت قابل تکامل بوده و بعد شخصیتی انسان اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: آدمی باید به شکل جدی به تکامل سیرت و شخصیت خود بپردازد تا بتواند به ذات پروردگار خویش نزدیک‌تر شود.

خواجه زاده ابراز داشت: سعدی شیرازی در آثار ارزشمند خود به خدای رئوف، مهربان، لطیف، توبه‌پذیر و خطاپوش اشاره‌های فراوان دارد و با اشعار و حکایات خود بذر امید را در دل انسان می‌کارد.

امام جمعه موقت گچساران اذعان داشت: تمامی موجودات عالم خلقت به تسبیح‌گویی خداوند منان مشغول هستند و نکند که ما انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات از این قافله باز مانده و توشه‌ای برای سرای ابدی خود ذخیره نکنیم.

خواجه‌زاده یادآور شد: در حکایت‌های سعدی شیرازی به کرم و لطف بی‌انتهای خداوند به بندگان گناهکار اشاره شده است و با زبانی شیرین با توجه به آیات و روایت به توبه‌پذیر بودن حضرت حق می‌پردازد.

به گزارش فارس در پایان این همایش از مجموعه مقالات، اشعار و متن‌های ادبی رسیده سه مقاله، سه شعر و سه متن ادبی برتر انتخاب و از آنها تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول