اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم خبر داد

اعزام تیم طناب‌کشی بانوان قم به مسابقات روستایی و عشایر کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم گفت: بانوان طناب‌کشی قم با توجه به توانمندی و آمادگی خوبی که دارند برای کسب عنوان قهرمانی به مسابقات روستائیان و عشایر کشور اعزام شدند.

اعزام تیم طناب‌کشی بانوان قم به مسابقات روستایی و عشایر کشور

زهره فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: ترکیب تیم طناب‌کشی بانوان هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در مسابقات قهرمانی کشور را 9 نفر از برترین‌های این رشته ورزشی از نقاط مختلف قم تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بانوان قمی روز گذشته به مسابقات طناب‌کشی قهرمانی کشور اعزام شدند اضافه کرد: نفرات حاضر در ترکیب تیم اعزامی طناب‌کشی بانوان روستایی و عشایری کشور از ورزشکاران این رشته در بخش جعفرآباد قم تشکیل شده‌اند.

نایب رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری استان قم ابراز کرد: این دوره از مسابقات طناب‌کشی قهرمانی روستائیان و عشایر کشور در رده سنی جوانان و از امروز به میزبانی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان چهار محال و بختیاری در شهر کرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طناب‌کشی استان قم در سال‌های اخیر از تیم‌های موفق و مدال‌آور ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در سطح کشور بوده است تاکید کرد: در مجموع قم در طناب‌کشی آقایان و بانوان جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

فلاح با اشاره به حضور تیم‌های قوی و آماده در مسابقات طناب‌کشی بانوان روستایی عشایری کشور در شهر کرد یادآور شد: رقابت‌های سراسری ورزش طناب‌کشی بانوان روستایی و عشایری در مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش شهر کرد برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشورمان، این مسابقات با حضور بیش از 265 ورزشکار در قالب 24 تیم از سراسر کشور به مدت چهار روز به میزبانی شهرکرد برگزار خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در خصوص نحوه برگزاری این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به صورت دوره‌ای در مرحله نخست، رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند در حالی که هشت داور این مسابقات را قضاوت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات قهرمانی کشور بر اساس استانداردهای تعریف شده برای ورزش طناب‌کشی برگزار می‌‌شود عنوان داشت: رشته ورزشی طناب‌کشی در بین عشایر و روستاییان ایران قدمتی دیرینه دارد و یکی از ورزش‌های بومی و محلی مناطق مختلف کشور است.

فلاح ابراز کرد: مسابقات طناب‌کشی رده سنی جوانان بانوان روستایی و عشایر کشور در شهر کرد، در وزن 520 کیلوگرم به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و هر تیم متشکل از 9 ورزشکار شامل هشت نفر اصلی و یک نفر ذخیره خواهد بود.

وی افزود: در پایان به تیم‌‌های اول تا سوم احکام قهرمانی مدال و جایزه نقدی اهدا خواهد شد در حالی که این مسابقات با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان چهار محال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول