اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مبازره با آفت سن گندم صورت گرفت

سم‌پاشی 200 هکتار از مزارع گندم خرم‌دره

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره از سم‌پاشی 200 هکتار از مزارع گندم خرم‌دره در راستای مبازره با آفت سن گندم خبر داد.

سم‌پاشی 200 هکتار از مزارع گندم خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، فریدون داودی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به پروژه‌های جهاد کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرای جهاد کشاورزی یکی از با اهمیت‌ترین و موثرترین پروژه‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان است.

وی مبارزه با آفت سن گندم را برای شهرستان خرم‌دره یکی از بحران‌های زیست‌محیطی توصیف کرد و گفت: جهاد کشاورزی با تمام توان تجهیزاتی در ضلع شمالی و جنوبی اتوبان زنجان و قزوین حدود 200 هکتار از مزارع گندم را سم‌پاشی کرده است که این عمل همچنان  ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌دره با اشاره به تشکیل ستاد توسعه کشاورزی تصریح کرد: هدف اصلی این ستاد با برنامه‌ها و طرح‌های مشخص به فعلیت در آوردن ظرفیت فارغ‌التحصیلان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است.

وی افزود: این ستاد تاکنون با برگزاری دو جلسه و تصویب طرح‌های ارائه شده با مبلغ 70 میلیارد ریال و معرفی به بانک کشاورزی امید‌های تازه‌ای را برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان گشوده  است.

داودی اضافه کرد:‌ امیدواریم در آینده نیز طرح‌های بیشتری با سودآوری بالا در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله شرکت‌های تعاونی که رسالت اصلی و مهم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه نمود بیشتری می‌یابد، در سطح شهرستان ادامه داشته باشد.

وی افزود: در این طرح اراضی ملی شناسایی شده در حاشیه رودخانه ویستان بالا، پایین، فلج و باغدره در قالب طرح‌های باغداری، دامداری و گاوداری قابل اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌دره در ادامه به نحوه ارائه تسهیلات معرفی طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی به بانک اشاره و گفت: این تسهیلات با نرخ سود 7 درصد با استهلاک متفاوت بین چهار تا 9 سال متغییر بوده و قابل بازپرداخت است که در آن سهم آورده متقاضی حدود 10 درصد تعیین شده است.

وی با اشاره به شرایط اصلی متقاضیان برای بهره‌مندی از مزایای طرح کشاورزی مهر خاطرنشان کرد: داشتن گواهی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای و یا به تشخیص ستاد اجرایی دارا بودن مهارت و تجربه کافی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، عدم اشتغال در ارگان‌های دولتی و بیکاربودن و نیز عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای به جز مسکن از این شرایط است.

داودی افزود: داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم، عضویت در تعاونی‌های روستایی، فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی بودن و سایر شرایط مندرج در دستورالعمل مربوطه از دیگر شرایط محسوب می‌شود.

گفتنی است، به منظور هماهنگی و پی‌گیری مصوبه‌های ستاد اجرایی استان در شهرستان‌ها، ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان به اختصار ستاد اجرایی شهرستان نامیده شده و به ریاست فرماندار و با عضویت روسای اداره‌های متناظر با اعضای ستاد اجرایی استان در سطح شهرستان تشکیل می‌شود.

همچنین بررسی درخواست‌ها و طرح‌های پیشنهادی اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح شهرستان، اتخاذ تصمیم در زمینه واگذاری اراضی به صورت اجاره، حق بهره‌برداری و یا حق انتفاع در قالب طرح و تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانک عامل از وظایف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول