اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بیرجند:

صادرات 80 درصد گوشت کبک و بلدرچین خراسان‌جنوبی به سایر استان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند گفت: 80 درصد گوشت کبک و بلدرچین خراسان‌جنوبی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

صادرات 80 درصد گوشت کبک و بلدرچین خراسان‌جنوبی به سایر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی نوفرستی ظهر امروز در بازدید از مجتمع پرورش کبک و بلدرچین کیکا بیرجند اظهار داشت: این مجتمع با زیربنای یک‌هزار و 800 مترمربع در خردادماه سال گذشته آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به میزان اشتغال مجتمع پرورش کبک و بلدرچین افزود: این مجتمع برای 10 نفر به طور مستقیم و 20 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.  

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند گفت: در این مجتمع 80 درصد گوشت کبک و بلدرچین خراسان‌جنوبی تولید می‌شود.

نوفرستی با اشاره به صادرات گوشت کبک و بلدرچین این مجتمع به سایر استان‌های کشور افزود: این صادرات گوشت به استان‌های همجوار شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و استان تهران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای ساخت و احداث این مجتمع ادامه داد: نزدیک به 400 میلیون تومان برای ساخت مجتمع پرورش کبک و بلدرچین کیکا از طریق بنگاه‌های زودبازده اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند ظرفیت پرورش کبک و بلدرچین این مجتمع را 20 هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از این میزان 10 هزار قطعه بلدرچین، 5 هزار قطعه کبک و 5 هزار قطعه کبک و بلدرچین مولد پرورش می‌یابند.

نوفرستی با اشاره به مشکلات این مجتمع اذعان داشت: با توجه به اینکه دولت یارانه‌ای برای پرداخت اقساط بنگاه‌های زودبازده پرداخت کرده اما هنوز این یارانه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه کبک و بلدرچین جزو بیمه طیور قرار نمی‌گیرند، یادآور شد: امید است با کمک مسئولان امر بیمه کبک و بلدرچین جزو بیمه طیور به حساب آید تا در این زمینه خساراتی به پرورش دهندگان کبک و بلدرچین وارد نشود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند وجود مقدار زیادی از مواد معدنی در گوشت کبک را نشان‌دهنده ارزش حیاتی آن دانست و تصریح کرد: مقدار پتاسیم این گوشت زیاد است و کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد موجود در آن نیاز بدن را تأمین می‌کند.

نوفرستی یادآور شد: کانی‌های موجود در گوشت کبک به خوبی جذب بدن می‌شود و به همین جهت در این زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول