اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

شاهنامه از عوامل مهم شناخت اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شاهنامه فردوسی یکی از مهم‌ترین منابع مهم شناخت اسلام ناب محمدی است که مطالعه و شناخت آن باید بیش از پیش در جامعه رونق گیرد.

شاهنامه از عوامل مهم شناخت اسلام ناب محمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: فردوسی از افتخارات ایران کهن و حافظ فرهنگ غنی و الهی این مرز و بوم است.

وی افزود: در واقع می‌توان حکیم ابوالقاسم فردوسی را حافظ بخش مهمی از تاریخ کشور بدانیم که به طور قطع و یقین بسیاری از آداب و رسوم این دیار را نگهداری و پاس داشته است.

عنابستانی با بیان اینکه فردوسی نقش مهمی در حفظ دین مبین اسلام داشته است، تصریح کرد: این موضوع از جمله ویژگی‌ها و خدمات فردوسی است که متاسفانه در این رابطه به گونه شایسته صحبت نشده و در فضای غوغاسالاری به فراموشی سپرده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به فلسفه حکیم خواندن فردوسی از میان همه شاعران کشور اشاره کرد و گفت: حکیم یعنی دانا و فرزانه، جامع علوم و یک فیلسوف و از همه بالاتر حکیم از نام‌های باری‌تعالی است.

عنابستانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اهمیت حکمت و اندیشه در سروده‌های شاعران، افزود: مقام معظم رهبری هم اعتقاد دارند که فردوسی یک حکیم است و به حکمت و اندیشه الهی در شاهنامه توجه بسیاری داشته‌اند.

وی اظهار داشت: معرفت والا، نیروی الهی شگرف، حس وطن‌دوستی و ترویج عشق به وطن در شاهنامه فردوسی موج می‌زند که الگوی والایی برای تمام شاعران کشور است.

عنابستانی در ادامه با اشاره به هویت 12 هزار ساله کشور، افزود: اسلام دین به‌حق و کاملی است که توانسته در دل یک ملت باهویت ریشه‌دار تاریخی جا باز کند و بتواند در زندگی این مردم نقش اساسی و بزرگی ایفا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی در ایران به معنا و شکل واقعی‌اش شناخته شد و ما مدعی آنیم که امروز صاحب دینی هستیم که برای اداره سراسر گیتی روش و راهکار دارد.

عنابستانی شاهنامه را از عوامل مهم شناخت اسلام برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین منابع مهم شناخت اسلام ناب محمدی شاهنامه است که مطالعه و شناخت آن در جامعه بیش از پیش رونق بگیرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول