اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس:

آثار نوقلمان حوزه دین حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: از جوانان با احساس اهل قلم فعال در حوزه دین حمایت می‌کنیم.

آثار نوقلمان حوزه دین حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر خلاف برخی شایعات که ورود به عرصه نگارش دینی و مذهبی را حساسیت‌زا و پر دردسر می‌دانند، اداره‌کل تبلیغات اسلامی از فعالیت‌های جوانان در این عرصه با تمام توان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در زمینه نگارش مطالب دینی و مذهبی حاضر به ارائه مشاوره به جوانان علاقمند است، بیان کرد: سازمان تبلیغات و سایر ارگان‌های متولی تنها زمانی با یک نوشته برخورد می‌کنند که موجب وهن دین شود.

دانش تصریح کرد: نویسندگان جوان با خیالی آسوده وارد این عرصه شوند و به‌ویژه در زمینه فضای مجازی با راه‌اندازی وبلاگ، دل‌نوشته و ... به ترویج امور اعتقادی و دینی بپردازند.

وی اضافه کرد: در حوزه دین به شدت کمبود رمان و داستان‌های کوتاه جذاب احساس می‌شود و لازم است که جوانان معتقد و خوش‌ذوق به این عرصه‌ها روی بیاورند.

دانش خاطرنشان کرد: در زمینه تبلیغات دینی قالب‌ها و شیوه‌های جدید باید جایگزین شیوه‌های قدیمی شود تا بتواند در عرصه فرهنگی پویایی خود را حفظ کند.

این مسئول دینی فرهنگی بر جایگاه مهم مسائل فرهنگی در هر جامعه تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما ریشه در مسائل فرهنگی دارند و برای حل آن باید با رویکرد فرهنگی وارد کار شد.

به گفته وی فعالیت‌های سازمان تبلیغات فارس در سال گذشته منسجم‌تر و نظام‌مندتر از گذشته ادامه پیدا کرد و در بخش‌های جوانان‌، نوجوانان، خانواده‌، گفتمان‌های دانشجویی‌، تشکل‌های مذهبی‌، مداحان و کانون‌های مداحی‌، سازماندهی و هماهنگ‌سازی محققان، توزیع بسته‌های فرهنگی و بسیاری زمینه‌های دیگر کارهای شایان توجهی انجام شد.

دانش فعالیت‌های سال جاری اداره‌‌کل تبلیغات این استان را نیز تشریح کرد و گفت: امسال برنامه‌هایی در مهدهای کودک و نیز برای کارگران و اصناف در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مسئول فرهنگی آموزش مربیان در زمینه شیوه‌های تربیت دینی هدف برنامه‌های مهدها است که تمام مهد کودک‌های این استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

از نظر دانش پرورش هوش اخلاقی در کنار هوش هیجانی و هوش اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و در همین زمینه فعالیت‌هایی در دستور کار اداره تبلیغات استان فارس قرار گرفته است.

وی بر اهمیت امر آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی تاکید و بیان کرد: آیین همسرداری، نحوه تعامل بین همسران‌، تعامل بین اعضای خانواده، تعامل خانواده با مراکز آموزشی، محورهای برنامه سازمان تبلیغات بود که مبتنی بر نیاز‌سنجی و اثرسنجی در حال اجرا است.

دانش گفت: در راستای افزایش فعالیت‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با مراکز آموزش عالی منعقد شد تا در حوزه اساتید و دانشجویان به صورت رو در رو خدمات دینی و پاسخگویی به شبهات دینی انجام شود.

کارگاه توانمندسازی محققان و نویسندگان حوزه دین‌، هم‌اندیشی محققان حوزه دین و رسانه و آشنایی خبرنگاران و مسئولان رسانه با یکدیگر از دیگر برنامه‌هایی بود که دانش آن‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: هفدهم و هجدهم خرداد ماه کارگاه آموزشی و جلسه هم‌اندیشی محققان و نویسندگان حوزه رسانه برگزار می‌شود.

دانش ادامه داد: یک‌صد هزار جلد کتاب در سطح این استان در مرحله نخست طرح ترویج مطالعه در سطح فارس توزیع  و از طریق روحانیون مستقر در روستاها در سطح روستاهای این استان نیز ارائه می‌شود.

پشتیبانی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی با موضوع دینی، دیگر موضوعی بود که مورد اشاره حجت الاسلام دانش قرار گرفت که این پشتیبانی به گفته او هم مادی و هم معنوی است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول