اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان:

تعمیق مسائل فقهی نیازمند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان گفت: درک دانشجویان از مسائل فقهی نیازمند برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با حضور افراد متخصص است.

تعمیق مسائل فقهی نیازمند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلام بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به دانشگاه کردستان در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید علم و فرهنگ دینی را به دانشجویان اهدا کنند تا با معنویت حرکت کرده و برای کشورشان افتخار‌آفرینی کنند.

وی افزود: فضای فرهنگی دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مسائل فقهی توسط افراد متخصص در قالب کرسی‌های آزاداندیشی مطرح تا دانشجویان از مسائل و مشکلات فقهی رهایی یابند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان بیان کرد: پرداختن به مسائل فقهی در مذاهب اهل تسنن و تشیع همچون قدرت خدا، اعجاز خدا، عصمت پیامبران و مسئله امامت از جمله مسائل کلامی هستند که موجب چالش فهمی در بین دانشجویان می‌شود.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلام اضافه کرد: برخی اختلافات جزئی و کوچک بین مذاهب تسنن و تشیع موجب شده که دغل‌بازان و استعمارگران ما را به بداخلاقی بکشانند که این در نوع خود یک سیاست غلط و نابجایی است.

وی با تاکید بر اینکه باید دو رکن علم و دین را در بین دانشجویان نهادینه کرد، ادامه داد: تنها زمانی می‌توانیم در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علوم دینی موفق عمل کنیم که دو رکن علم و تقوا را متقارن هم قرار دهیم.

* خدامحوری رکن اصلی حرکت امام (ره) بود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان در ادامه به بیان شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) همواره همه چیز را در محور خداباوری و در حول خداشناسی قرار می‌دادند و خداباوری محور حرکت ایشان بود.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: باور و اعتقاد قلبی به خداوند بزرگ‌ترین رکن امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی و خط مشی زندگی ایشان بود.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های اصلی حرکت امام خمینی (ره) را وظیفه‌محوری عنوان کرد و گفت: فضای دانشگاه‌ها به عنوان فضای فرهنگی خاص می‌تواند وظیفه‌شناسی را در بین دانشجویان و اساتید نهادینه کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان تصریح کرد: هر جامعه‌ای که وظیفه‌مداری را اساس و حول حرکت کاری خود قرار دهد بدون شک می‌تواند جامعه‌ای موفق و عاری از هرگونه آسیبی باشد.

شیخ‌الاسلام در پایان تاکید کرد: باید سعی شود که حوزه‌ها و دانشگاه‌ها وظایف خطیر خود را انجام دهند و تمام علوم الهی را بیاموزند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول