اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

صیانت از محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط زیست و افزایش حساسیت مسئولان موجب خواهد شد تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند استان بیش از پیش حفظ شود.

صیانت از محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد فتح‌اللهی بعدازظهر امروز در همایش تنوع زیستی با محوریت توسعه در این استان، اظهار داشت: تحقق توسعه پایدار در این استان نیازمند برنامه‌ریزی و جهانی اندیشیدن است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت در این استان نیازمند الگوسازی است، گفت: اصلاح الگوی مصرف و نهادینه‌سازی فرهنگ آن باید در کشور و این استان ترویج یابد.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ تنوع زیستی در کشور و در سطح گسترده‌تر در جهان بسیار کم‌نظیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد عدم صیانت از پوشش گیاهی این استان را موجب نابودی سرمایه ملی این استان دانست و گفت: با وجود اینکه استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ زیستی از تنوع بالایی برخوردار است و تاکنون افزون بر یک هزار و 100 گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است، بی‌توجهی به این سرمایه ارزشمند ضایع کردن حق آیندگان است.

وی ارتقای سطح علم و دانش بومی را نخستین اولویت در راستای حفاظت از تنوع زیستی در این استان برشمرد و گفت: ایجاد فرهنگ‌سازی و افزایش حساسیت مسئولان در راستای صیانت از سرمایه ارزشمند موجب خواهد شد تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند استان بیش از پیش حفظ شود.

فتح اللهی ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با این پتانسیل را از دیگر راهکارهای حفاظت از این سرمایه ارزشمند دانست و گفت: توسعه پایدار به معنی برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است، این به معنای نابودی امکانات موجود و ایجاد ایده نو نیست، برهمین اساس لازم است تا این رویکرد از سوی مسئولان در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول