اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شرق هرمزگان محقق شد

اختصاص بخشی از حقوق 177 معلم و سربازمعلم بندرسیریکی به مدرسه‌سازی

خبرگزاری فارس: تعداد 177 معلم و سرباز معلم سیریکی به مدت 10 ماه است که بخشی از حقوق خود را به ساخت دو باب مدرسه در این شهرستان شرقی هرمزگان اختصاص می‌دهند.

اختصاص بخشی از حقوق 177 معلم و سربازمعلم بندرسیریکی به مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیریک عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره خیّران مدرسه‌ساز در هرمزگان با بیان اینکه منطقه شرق هرمزگان طی سال‌های اخیر در حوزه مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی با سرعت خوبی رو به ‌رو شده است، افزود: با همت خیّران و سازمان نوسازی مدارس هرمزگان در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی مدرسه در شهرستان سیریک احداث شده است به نحوی که نسبت سرانه فضاهای آموزشی به دانش‌آموزان در حد قابل توجهی بهبود یافته است.

دادخدا قلندری در ادامه با بیان اینکه مردم شهرستان سیریک از دیرباز در امور خیر و به ویژه حوزه مدرسه‌سازی فعالیت خوبی را داشته و دارند، از مشارکت 177 معلم در این شهرستان در پروسه احداث دو باب مدرسه خبر داد.

وی با بیان اینکه دو باب مدرسه با همت اداره‌کل نوسازی و تجهیزی مدارس هرمزگان احداث می‌شود، افزود: این اقدام به منظور بهره‌مند ساختن دو روستای "دودر" و "زیارت" شهرستان سیریک صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مشارکت به گونه‌ای صورت گرفت که معلمان به صورت خودجوش مبالغی از دستمزد خود را برای ساخت مدرسه پرداخت کردند و اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در تحقق آن اقدامات لازم را صورت داد.

قلندری اظهار داشت: زمانی که فرهنگیان این شهرستان تصمیم خود را با مدیر کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در میان گذاشتند با استقبال وی رو به رو و پس از آن این اقدام که تنها یک تصور خیرخواهانه بود تحقق یافت.

وی به روند عملیات اجرایی این دو طرح اشاره کرد و افزود: یکی از مدارس که با عنوان مهر معلم یک نام‌گذاری شده است به اتمام رسیده و برای بهره‌برداری آماده است و مدرسه دیگر یعنی "مهر معلم دو" 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز به پایان می رسد.

در اوایل انقلاب شهرستان‌های شرقی هرمزگان به شدت از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌برد.

توسعه امور خیر و ساماندهی خیّران و توجه ویژه نظام به این منطقه از کشور سبب شده است که این حوزه از استان هرمزگان در بخش مذکور توسعه قابل توجهی پیدا کند.

شهرستان سیریک نیز یکی از شهرستان‌هایی است که مردم آن به شرکت در امور خیر شهرت دارند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول