اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم صورت گرفت

احداث 4500 کیلومتر راه آسفالته روستایی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: قبل از دولت نهم حدود 2 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود داشت که با تلاش مسئولان در دولت نهم و دهم این مقدار به 4 هزار 500 کیلومتر رسیده است.

احداث 4500 کیلومتر راه آسفالته روستایی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، علی‌محمد آزاد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت که همزمان با یکصدمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی برپا شده است، با اشاره به پروژه‌های راهسازی در استان میزان راه‌های روستایی آسفالته احداث شده در دولت نهم و دهم را 4 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم به اندازه 27 سال، راه روستایی آسفالته در استان احداث شده است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه در سال گذشته، 700 کیلومتر راه روستایی مطالعه شده است، بیان کرد: در حال حاضر 100 کیلومتر راه روستایی در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن تا پایان سال‌جاری، تمامی روستاهای بالای 50 خانوار صاحب راه روستایی آسفالته می‌شوند.

مدیرکل راه و ترابری سیستان‌وبلوچستان هم در این نمایشگاه با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم در استان بزرگراه وجود نداشته است، گفت: در حال حاضر، 108 کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری رسیده است و حدود 100 کیلومتر دیگر نیز در هفته دولت و دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

عبدالجلیل شهنوازی افزود: بزرگراه زاهدان ـ زابل ـ دوست‌محمد و بزرگراه زاهدان ـ بیرجند به طول یک‌هزار و 400 کیلومتر از طرح‌های مهر ماندگار در استان است که تا اردیبهشت سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیستان‌وبلوچستان در بین کریدور بین‌المللی شمال و جنوب دنیا قرار دارد و از نظر ترانزیت کالا و ارتباط بین کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای اروپایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با فعال شدن این کریدور مدت زمان انتقال کالا از منطقه آسیا به اروپا از 50 روز به 25 روز کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و ترابری استان از ارتقای راه‌های استان به بزرگراه خبر دارد.

مدیرکل راه و ترابری استان به دستور استاندار سیستان‌وبلوچستان، برای تشریح پروژه‌های وزارت مسکن و راهسازی در سیستان‌وبلوچستان در محل غرفه این استان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد که همزمان با یکصدمین سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان‌رضوی برپا شده است، حضور یافته است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول