اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

حضور بیش از 4 هزار نفر در مراسم اعتکاف سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: سال گذشته 4 هزار و 445 نفر در 28 مسجد سیستان‌وبلوچستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

حضور بیش از 4 هزار نفر در مراسم اعتکاف سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سال گذشته، 4 هزار و 445 نفر از تمامی اقشار در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 322 نفر از این تعداد بانوان بودند، افزود: بخش اعظمی از شرکت‌کنندگان را جوانان تشکیل داده بودند و در شهر زاهدان یک‌هزار و 620 نفر شرکت کننده خواهر و برادر در سال گذشته شرکت کرده بودند که اکثریت شرکت‌کنندگان بانوان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته آیین اعتکاف با استقبال باشکوه اقشار مختلف روبه‌رو شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آیین اعتکاف در روستاها نیز به استقبال مردم خود روستا بستگی دارد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا در این زمینه در صورت استقبال مردم و فراهم‌بودن شرایط همکاری کند.

قربان‌پور ادامه داد: آیین اعتکاف هر ساله با کیفیت خوبی برگزار شده به طوری که همه ساله بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید در زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین معنوی اعتکاف بیش از پیش فرهنگ‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: البته ضروری است تا خود معتکفان نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

قربان‌پور افزود: چهار مسجد المهدی(عج) در بلوار معلم 9، مسجد الزهرا(س) بلوار آزادگان، مسجد حضرت زینب(س) در بلوار دانشگاه، دانشگاه 13، مسجد امام رضا(ع) در خیابان صدیقه ویژه خواهران و مسجد جامع در خیابان آزادی ویژه برادران آماده ثبت نام برای سنت حسنه اعتکاف در زاهدان تعیین شده است.

وی آغاز ثبت نام را اول ماه مبارک رجب در روز چهارشنبه سوم خرداد عنوان کرد و گفت: ارایه تصویر شناسنامه یا کارت ملی معتکف در زمان ثبت نام ضروری است.

قربان‌پور  یادآور شد: موج افتخار جمهوری اسلامی در مراسم معنوی اعتکاف حاکی از این است که اعتکاف‌کنندگان از اقشار مختلف جامعه هستند.

وی افزود: این معنویات باعث نزول برکات بر مردم خواهد شد و معتکفان دعوت شده از طرف خداوند هستند نه دعوت شخص و محل اعتکاف محل ارتباط با خدا و محل رسیدن به حق است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول