اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل:

تربیت چهار هزار قاری و حافظ قرآن در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: براساس طرح ملی در استان اردبیل تربیت چهار هزار قاری و حافظ قرآن کریم در دستور کار است.

تربیت چهار هزار قاری و حافظ قرآن در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر عصر امروز در نشست مشترک با مسئولان اوقاف و امور خیریه در اردبیل اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت و پرورش 10 میلیون حافظ و قاری در کشور با همکاری آموزش و پرورش تربیت قاریان و حافظان استانی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح عظیم اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز مشارکتی گسترده دارد به طوری که در تلاش هستیم در این حرکت عظیم کیفیت کار هرگز فدای کمیت‌ها و نگاه نابسامان نشود.

صابر با قدردانی از آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدارس قرآنی و تربیت دانش‌آموزان بر محور قرآن کریم خاطر نشان کرد: 187 مدرسه قرآنی در استان اردبیل در قالب 400 کلاس درس فعال است که ما سعی داریم با تأمین مربیان آن بازدهی این مراکز را به سمت کیفی‌سازی و تخصصی‌سازی آموزش‌ها سوق دهیم.

این مسئول تربیت نیروی قرآنی را لازمه ساختن جامعه آرمانی نبوی، علوی و فاطمی توصیف کرد و ادامه داد: ما با محوریت قرآن می‌توانیم آسیب‌های جامعه را به حداقل رسانده و ارزش‌ها و اعتبار را اعتلا بخشیم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های آموزشی در فصل تابستان اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری آموزش و پرورش، بسیج، اوقاف و امور خیریه، تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی فعال در حوزه قرآن در تلاش هستیم تا فرهنگ قرآنی را در این کشور نهادینه کنیم.

به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به برگزاری دوره تربیت معلم قرآن تا پایان خردادماه اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در دوره تربیت معلم قرآن نسبت به ارتقای معلومات خود به صورت کمی و کیفی اقدام کرده و این دوره تا پایان خردادماه به صورت مستمر برگزار می‌شود.

صابر گفت: پس از اتمام دوره آموزشی از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته شده و به قبول‌شدگان گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن از سوی دارالقرآن کریم اعطا می‌شود.

وی به محورهای 10گانه آموزش قرآن کریم و فعالیت این مجموعه اشاره کرد و افزود: این سازمان تلاش می‌کند مفاهیم قرآنی را در رده‌های مختلف سنی در جامعه گسترش داده تا سبب ارتقای رفتار قرآنی در بین ارتباطات فردی و اجتماعی شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول