اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته میراث فرهنگی

آثار موجود در مخزن موزه هگمتانه به نمایش درمی‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به اینکه تاکنون آثار موجود در مخزن موزه هگمتانه در معرض نمایش قرار نگرفته بود، در هفته میراث فرهنگی این آثار به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار موجود در مخزن موزه هگمتانه به نمایش درمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله بیات عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: 28 اردیبهشت ماه از سوی سازمان جهانی موزه‌ها و محوطه تاریخی به عنوان روز جهانی بازدید از موزه‌ها در تقویم تمام کشور درج شده است.

وی شعار جهانی امسال را موزه‌ها و جهان در حال تغییر عنوان کرد و گفت: موزه‌ها با دارا بودن مباحث تاریخی و به عنوان یک رویداد فرهنگی، هر سال باید این روز پربار و به صورت یک هفته گرامی داشته شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت این هفته پرداخت و افزود: نمایشگاه عملکرد معاونت میراث فرهنگی از 27 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه در سالن گردهمایی پایگاه هگمتانه برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه اشیای موزه هگمتانه تاکنون در معرض نمایش قرار نگرفته است، گفت: در همین راستا از 27 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه آثار موجود در مخزن موزه هگمتانه و نمایش آثار به دست آمده در کاوش‌های باستان‌شناسی هگمتانه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بیات از بازدید رایگان از موزه‌های استان همدان خبر داد و افزود: در روز 28 اردیبهشت تمام موزه‌ها و اماکن دیدنی زیر پوشش میراث فرهنگی مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب درسی از دوره قاجار تاکنون خبر داد و بیان کرد: از 28 اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه این نمایشگاه در باغ نظری به نمایش گذاشته می‌شود تا همه از خاطرات گذشته که مؤثر و لذت بخش است، دیدن کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: کارگاه نقاشی و خاطره‌نویسی ویژه کودکان و خانواده‌ها با موضوع میراث نیاکان در هفته میراث فرهنگی در آرامگاه بوعلی سینا برپاست و خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از اجرای ساخت و ساز سنتی در اسدآباد خبر داد و گفت: در هفته میراث فرهنگی ساز سنتی که یکی از هنرهای سنتی ما به شمار می‌رود در شهرستان اسدآباد به اجرا گذاشته می‌شود.

بیات به حرکت کارناوال خودروهای قدیمی و کلاسیک در 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: در این کارناوال 50 خودروی قدیمی که هر خودرو حامل یک شیء شاخص استان است با نظم ویژه‌ای از آرامگاه باباطاهر تا انتهای بلوار ارم در مسیر مورد نظر حرکت می‌کند.

وی با اشاره به سومین گردهمایی مجموعه‌داران بخش خصوصی یادآور شد: در این گردهمایی استفاده از برنامه فرهنگی انجمن ادبی باباطاهر، ایجاد 10 غرفه برای مجموعه‌داران بزرگ، در نظر گرفتن 30 عدد میز برای شرکت‌کنندگان تک شیء، برگزاری مسابقه شیء شناسی فرهنگی و ... از جمله برنامه‌ها در این گردهمایی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از تشکیل دیواره انسانی در تپه هگمتانه خبر داد و گفت: در این برنامه که در نخستین روز خرداد ماه برگزار می‌شود با حضور دانش‌آموزان و مهدهای کودک‌ شهر همدان دیواره انسانی تشکیل می‌شود تا آنها به اهمیت میراث فرهنگی پی ببرند.

وی در پایان افزود: در این هفته در همه شهرستان‌های استان برنامه‌هایی چون برگزاری تور بازدید، مسابقه‌های کودکانه، مسابقه عکاسی، مسابقه نقاشی و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول