اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خبر داد

راه‌اندازی رشته تبلیغ دانش‌آموزی در حوزه علمیه

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش گفت: راه‌اندازی رشته‌های تبلیغ دانش‌آموزی و فلسفه تعلیم و تربیت با هدف تربیت نیروهای متخصص در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌اندازی رشته تبلیغ دانش‌آموزی در حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مجتبی ملکی امروز در ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد گفت: تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش از سابقه دیرینه و پشتیبانی شهیدانی چون مطهری، بهشتی، مفتح و باهنر برخوردار است و دفتر همکاری‌ها در معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه سابقه چند ساله دارد.

وی افزود: اما ستاد همکاری‌ها از سال 85 به صورت رسمی آغاز به کار کرد و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قم در سال 89، ایشان حضور جدی‌تر و گسترده‌تر حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش را خواستار شدند و به دنبال این مطالبه فعالیت‌ها به صورت گسترده ادامه یافت.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: با دستور آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و وزیر آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شد که متشکل از معاونان حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش است؛ این کار‌گروه تحقق منویات مقام معظم رهبری را دنبال می‌کند.

ملکی ابراز داشت: این کارگروه موافقتنامه‌ای جدید را تنظیم کرد که در آن به ظرفیت‌های بالای حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اشاره شده؛ این موافقتنامه به امضای مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند به راستی از برجسته‌ترین افتخارات دولت به حساب می‌آید که در آن به رویکردهای دینی و تمام نقایص پرداخته شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اکثر قریب به اتفاق مطالبات مقام معظم رهبری در این سند تحول درج شده است و می‌تواند به عنوان یک پاسخگو برای همه سؤال‌ها باشد.

ملکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 86 گفت: ایشان در آن سال فرمودند که آموزش و پرورش کنونی کشور ما ساخته و پرداخته فکر و فلسفه ما نیست، اما ایشان سال گذشته در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگیان از اقدامات این وزارتخانه ابراز رضایت کردند و در خصوص سند تحول نیز فرمودند که این ابتدای کار است و باید برای اجرای آن برنامه نوشته شود.

وی تصریح کرد: توافقنامه صورت گرفته در ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نیز بر اساس این سند بوده و باید با همکاری دوستان و مجموعه وزارت آموزش و پرورش و رهنمودهای حوزه علمیه به نتیجه مطلوب برسیم.

ملکی عنوان کرد: ستاد همکاری‌ها فرصتی پیدا کرد تا باز‌تعریف شود و کارهای خود را ارزیابی کرده و وظایف را تعریف کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های این ستاد گفت: راه‌اندازی رشته تبلیغ دانش‌آموزی و رشته فلسفه تعلیم و تربیت را در دستور کار قرار داده‌ایم و با راه‌اندازی این رشته‌ها نیروهای متخصص تربیت خواهند شد.

وی افزود: همچنین امسال برای نخستین بار دانشگاه فرهنگیان آغاز به کار خواهد کرد که ظرفیت مناسبی برای مراکز حوزوی و طلاب است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول