اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه:

جامعة المصطفی پاره تن حوزه است/ 120 گروه علمی تخصصی در المصطفی تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر لزوم احیای سنت‌های حوزوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه پاره تن حوزه‌های علمیه است.

جامعة المصطفی پاره تن حوزه است/ 120 گروه علمی تخصصی در المصطفی تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام هادی زارعان ظهر امروز در هجدهمین اجلاس سراسری جامعة المصطفی العالمیه که در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به شعار امسال این مجموعه مبنی بر ضرورت حفظ سنت‌های حوزوی اظهار داشت: جامعة المصطفی العالمیه با تمام ویژگی‌هایی که دارد یک نهاد حوزوی محسوب می‌شود و در واقع پاره تن حوزه است.

وی افزود: به همین اندازه انتظاراتی که از یک نهاد حوزوی وجود دارد، در مورد جامعة المصطفی العالمیه نیز صدق می‌کند.

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه ابراز داشت: طلاب و اساتید جامعة المصطفی العالمیه نباید حوزوی بودن این نهاد را فراموش کنند و این موضوع را باید مرتب به یکدیگر تذکر دهند.

وی خاطرنشان کرد: سنت‌های حوزوی میراث گرانقدر پیشینیان است  که بسیاری از مشکلات با برگشتن به این سنت‌ها حل خواهد شد.

زارعان ادامه داد: البته در این زمینه باید سنت‌های اصلی را شناخت و به آن‌ها عمل کرد و سنت‌های عارضی که موجب عقب‌گرد در زمینه ماموریت‌های نهادهای حوزوی می‌شود را کنار گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری اساتید جامعة المصطفی العالمیه گفت: این اجلاس هر سال به منظور تقدیر از زحمات اساتید این مجموعه و معرفی اساتید نمونه و پیشکسوت برگزار می‌شود.

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ملاک‌های انتخاب اساتید نمونه اظهار کرد: در انتخاب این افراد مسائل آموزشی و پژوهشی در کنار رتبه علمی و مهارت عملی در تدریس مدنظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به نقش استاد در تربیت طلاب اضافه کرد: استاد می‌تواند طلبه را طوری تربیت کند که در تمام مراحل زندگی تعالیم او را مدنظر داشته باشد.

زارعان افزود: طلاب نیز در برابر اساتید خود وظایف بسیاری دارند و باید با تکریم آن‌ها حق اساتید را به جا بیاورند.

وی با اشاره به به فعالیت‌های معاونت آموزشی جامعة المصطفی العالمیه به منظور ارتقای علمی اساتید ادامه داد: انتشار نشریه‌ای به نام نشریه استاد از سال گذشته در جامعة المصطفی العالمیه آغاز شده که می‌تواند گام مثبتی در زمینه انتقال نظرات اساتید به مجموعه ستاد مرکزی باشد.

*تشکیل 120 گروه علمی تخصصی در المصطفی

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت آموزشی جامعة المصطفی العالمیه تشکیل گروه‌های علمی در رشته‌های تخصصی مجموعه است.

وی ابراز داشت: تعداد این گروه‌های آموزشی که در مراکز مختلف جامعة المصطفی العالمیه در رشته‌های مختلف تشکیل شده‌اند، در سال گذشته به 120 گروه رسیده که ابزار خوبی برای ارتقای کیفیت آموزشی و کنترل برنامه‌های علمی پژوهشی در جامعة المصطفی العالمیه خواهند بود.

زارعان عنوان کرد: دفتر گسترش و برنامه‌ریزی معاونت آموزشی جامعة المصطفی العالمیه در نظر دارد چند گروه تخصصی علمی متشکل از اساتید برجسته مجتمع‌های آموزشی جامعة المصطفی العالمیه را برای کنترل برنامه‌های آموزشی در ستاد مرکزی تشکیل دهد تا اساتید این مجموعه بتوانند نظرات خود را در تدوین برنامه‌های آموزشی اعمال کنند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول