اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

بیشترین دعای آیت‌الله بهجت برای حفظ انقلاب بود

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: بیشترین دعای عالم ربانی حضرت آیت‌العظمی بهجت برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

بیشترین دعای آیت‌الله بهجت برای حفظ انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی (ره) در مسجد ولیعصر(عج) بالا محله این شهرستان، فلسفه آفرینش و خلقت انسان را عبودیت و بندگی دانست و گفت: فلسفه آفرینش این هستی و عالم، آن است که انسان بنده باشد و حرکت انسان بر مدار حق صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آفرینش این عالم امری باطل نیست و آفرینش برای این نیست که انسان دچار کجی، لغزش و معصیت شود بلکه جریان این عالم و روند هستی به طرف حق می‌رود و آنچه عالم به سوی آن در حرکت است حق است.

معاون اول قوه قضائیه، با بیان اینکه آفرینش انسان به دلیل آن است که انسان در این عالم به طرف حق، عبودیت و بندگی باشد، افزود: ملاک انسان نسبت به درون و برونش و به آنچه که در جوارح انسان می‌گذرد آن است که انسان به چه میزان قرب جوار حق و چه میزان به پروردگار متعال تقرب دارد.

وی ادامه داد: ملاک این است که بندگی و عبودیت انسان چقدر بر میزان و برپایه معرفت، شناخت هستی، شناخت خود و شناخت خالق استوار است و به چه میزان انسان به هادیان دین بشریت معرفت دارد.

رئیسی، فلسفه آفرینش انسان را کسب معرفت انسان و شناخت خود و خالق دانست و گفت: خودشناسی، خداشناسی، پیامبر شناسی و حجت شناسی کسب معرفت است و اگر انسان در عرصه معرفت و شناخت گام بر ندارد زندگی او با زندگی دیگر موجودات عالم تفاوتی نمی‌یابد و اگر از ابزار معرفتی که خداوند به او داده بهره نبرد و آن را در خود تعطیل کند دیگر درک، معرفت، بصیرت و شناخت نخواهد داشت.

وی، افزود: دعوت خدا و پیامبر برای هدایت حیات انسانی اوست که انسان را دعوت می‌کند تا حیات پیدا کند اما حیات او باید حیاتی انسانی باشد نه نباتی.

معاون قوه قضائیه، تشکیل حیات انسانی بشر را تنها در پرتو قرآن و وحی و ارتباط با اولیای خدا دانست و اذعان کرد: ارسال رسول و انزال کتب از جلوه‌های عظیم رحمت رحمانی پروردگار متعال است.

وی، شکل‌گیری انسانیت انسان را پس از تعلیم قرآن اعلام کرد و گفت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط با وحی شکل می‌گیرد و کسی مسجود ملائک خواهد بود که انسان باشد و کسی انسان است که خلیفه‌الله باشد و کسی خلیفه‌الله است که ربانی باشد و جلوه ربانی پروردگار متعال شود.

رئیسی، با بیان اینکه آغاز راه، تقوای الهی و آموخته خدا، پیامبر و اولیای دین است، افزود: نمی‌توان جز با تقوای الهی به علم و دانش رسید و علم نوری است که خداوند در دل هر آنکه بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است.

وی، با اشاره به اینکه هر کس در عرصه عبودیت و بندگی گوی سبقت را برباید او از همه عالم‌تر است، اظهار کر: هرچه در عالم وجود دارد از آن خداوند و تحت اراده الهی است و تمام ذرات هستی لشکر خداوند است که اگر انسان عبد شد همه در اختیار او خواهد بود .

این مسئول، حیات آیت‌الله بهجت (ره) را به حیات راه و مقصد او دانست و گفت: احساس بشر این است که آیت‌الله بهجت مرده است اما او حیات دارد و حیات او به حیات راه، مقصد و پیام اوست.

وی افزود: امام خمینی (ره) در بین ما نیست و جلوه امام بیش از همه زمان‌ها در این عالم و کره زمین وجود دارد و در کشورهای مصر، لیبی، اردن، عراق و بحرین از امام راحل سخن گفته می‌شود و حیات امام راحل به حیات راه، میراث و مقصود امام است.

رئیسی ادامه داد: امروزه جلوه خون مطهر شهدای ایران اسلامی و آثار پر برکت اخلاص آنان در عالم بیشتر نمایان‌تر است و دشمنان نمی‌توانند خون اباعبدالله و کربلای حسین (ع) را خاموش و نورانیت کربلا را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه نورانیت عاشورای حسینی خاموش نمی‌شود، افزود: مردم عالم بدانند که خداوند از غنایی برخوردار است که هرگز محتاج دیگران نمی‌شود و اگر انسان از او بندگی کند از غنایی بهره‌مند می‌شود که محتاج نشود و عالم را که به فرمان خداوند است به نحوی تحت فرمان انسان قرار می‌دهد.

معاون اول قوه قضائیه، آیت‌الله بهجت (ره) را بنده سالک خداوند دانست و خاطرنشان کرد: خداوند به آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره)  سرمایه‌ تقوای الهی داده و از حیات طیبه الهی برخوردار کرده است.

وی، دلبستگی و دلدادگی مردم به مرجع عالیقدر جهان تشیع را انس خداوند دانست و افزود: اینکه مردم مسلمان ارادت خاص و دلدادگی به این انسان و عارف وارسته دارند کاری بشری، رسانه‌ای و تبلیغاتی نیست بلکه کار دلدادگی او با خداوند است.

وی، با بیان اینکه روح آیت‌الله‌العظمی بهجت از زندان تن آزاد شده است، افزود: مردم گیلان و ایران بدانند که آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) تنها متعلق به شهر فومن، گیلان و ایران نیست بلکه به تمام جهان اسلام تعلق دارد.

رئیسی تصریح کرد: عاشقان و مشتاقان این بزرگمرد وارسته بدانند که آیت‌الله‌العظمی بهجت (رض) علاوه بر علم، فصاحت، عرفان و معرفت بالایی که داشتند نسبت به امام خمینی (ره) و انقلاب حساس بودند و بیشترین دعای این عالم ربانی برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: حمایت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از انقلاب، رزمندگان، مجاهدان سبیل‌الله، ولایت و رهبری نکته بسیار مهمی است که این ارتباط تنگاتنگ را باید حفظ کرد.

این مسئول، با بیان اینکه ما دین خود را از محضر علمایی گرفته ایم که خود وارثان دین هستند، متذکر شد: دشمنان تلاش بسیاری کردند که بین مردم و روحانیت جدایی بیندازند و دل آنان را نسبت به روحانیت سرد کنند اما خداوند متعال تربیت اساسی در خانواده مسلمانان و شیعیان به وجود آورد و پیوند بسیار عمیقی با روحانیت برقرار شد.

وی افزود: در مجلس آیت‌الله‌العظمی بهجت با روح این مرجع عالیقدر که به خداوند نزدیک است و بنده سالک پروردگار است پیمان می‌بندیم که توفیق ترک معصیت و و توفیق انجام طاعت به ما عنایت کند.

ا‌نتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول